"אתה זוכר אותי. אתה נתת לי גזר דין והרסת אותי ולא צודק. אני השתחררתי, אני אראה לך, תתבייש לך. אתם תשלמו על זה, מה שעשיתם לי".
כך, על פי כתב אישום שהוגש נגדו ביום שני, איים בשבוע שעבר תושב באר־שבע (36) על שופט בית משפט השלום, יואב עטר, במהלך יום דיונים.
2 צפייה בגלריה
(בית המשפט בבאר שבע | צילום: חיים הורנשטיין)
על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בבאר־שבע על ידי לשכת התביעות המשטרתית, נכנס האיש אל תוך אולם הדיונים ואיים על השופט וצעק לעברו, חרף העובדה שהשופט אמר לו כי הוא באמצע דיון.
קראו עוד>>>
כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של איומים, למרות שבדיון שנערך בסוף השבוע שעבר בבית המשפט בבקשתה להאריך את מעצרו של האיש, ייחסה לו המשטרה, חוץ מעבירת האיומים, גם עבירות של ביזיון בית המשפט והעלבת עובד ציבור.
2 צפייה בגלריה
השופט יואב עטר. הדיון הופרע
השופט יואב עטר. הדיון הופרע
השופט יואב עטר. הדיון הופרע
(מתןך האתר הרשמי של הרשות השופטת)
בחקירתו קשר עצמו האיש במיוחס לו, אך ציין כי לא התכוון לפגוע בשופט ולא איים כי ירצח אותו. לנאשם, כך מתברר, יש גיליון הרשעות קודמות בעבירות של אלימות, סמים ומין, והוא אף ריצה בעברו תקופות מאסר.
רק בחודש יולי האחרון הוא השתחרר ממאסר, ובעברו הרחוק יותר הוא ריצה מאסר של חמש שנים בגין עבירה של בעילה שלא בהסכמה חופשית, מעשה מגונה ותקיפה.
בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו עלה כי האיש אובחן כסובל מסכיזופרניה, וכי רק באחרונה הוא השתחרר מאשפוז כפוי.
ברישומו הפלילי נקבע בשנת 2018 כי הוא אינו בר עונשין בשל מחלת נפש וניתן כנגדו צו אשפוז של בית המשפט. באותו דיון בשבוע שעבר גם הורה בית המשפט לשלוח את האיש לבדיקה פסיכיאטרית, שקבעה כי מצבו והתנהגותו של האיש אינם קשורים למחלתו, וכי הוא הגיע לבית המשפט כשהוא שתוי ותחת השפעת אלכוהול.
בחוות הדעת גם ציין הפסיכיאטר המחוזי כי האיש מביע מחשבות שווא כלפי הרשויות שהם רודפים אחריו.
לאחר הגשת כתב האישום נגדו אמר הנאשם: "אני לא רוצה בדיקות ולא רוצה בית חולים. אני אלחם על מה שהוא (השופט - ע.ב.מ) עשה לי. אני אזוכה, אני אלחם עד הסוף. הייתי שתוי והלכתי. לא היה לי שיקול דעת. טעיתי".
בסופו של דיון החליטה שופטת בית משפט השלום באשקלון, דורית בונדה, להורות על מעצרו של הנאשם עד למתן החלטה אחרת.
פקד עו"ד שירה רוג מיחידת תביעות נגב, אשר הגישה את כתב האישום, ציינה כי "מרחב נגב ויחידת תביעות נגב פעלו במהירות לחקור את הנאשם ולהעמידו לדין, וזאת לאור העובדה שאנו רואים חומרה רבה במעשי הנאשם אשר נכנס במהלך יום דיונים לאולם בית המשפט ובתעוזה רבה איים על שופט שהשית עליו בעבר עונש מאסר למורת רוחו. מדובר בפגיעה קשה בשלטון החוק".
לעדכונים: חדשות באר שבע