"טוב, תקשיב, נפלת על עוקץ. יש לך עשר דקות לעשות קוד משיכה של 2,000 שקל או שאני מפרסמת הכל ואדאג לזה שההורים ובני משפחתך יקבלו את הסרטונים והתמונות. אל תנסה לחסום או לברוח. לא שווה לך לשחק איתי משחקים".
2 צפייה בגלריה
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
מעצר
(צילום המחשה: shutterstock)
כך, על פי כתב אישום שהוגש נגדו ביום שני לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, איים שחזוב זקיריאייב (19), תושב באר-שבע על צעיר אותו הוא סחט, כך על פי הנטען בכתב האישום, באיומים בעלי אופי מיני.
על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט על ידי באת כוח הפרקליטות, עו"ד נוי סויסה, השתמש זקיריאאייב, החל מחודש ינואר ועד חודש יוני האחרונים בחשבונות פיקטיביים ביישומונים שונים כמו נוניצ'אט, אינסטגראם וטלגרם בכדי ליצור קשר עם כתשעה צעירים, מתוכם שני קטינים, וניהל עמם שיח בעל אופי מיני. במהלך השיחות, כך נטען בכתב האישום, ובעודו מציג עצמו כבחורה צעירה בשם "נועה איפרגן", התכתב הנאשם עם הצעירים ושלח להם תמונות עירום של אישה צעירה כדי לבסס את מצג השווא. על מנת לשכנע את הגברים לשלוח לו תמונות אינטימיות שלו, שלח נאשם האמצעות החשבונות הפיקטיביים הקלטות קוליות של אישה.
בשיחות אלה, כך על פי כתב האישום, הפציר הנאשם בצעירים להצטלם עבורו בעירום מלא, תוך שהוא מנחה אותם לצלם עצמם באופן בו יראו את פניהם ואלה עשו כבקשתו, כשהם חושבים כי הם מדברים עם אישה צעירה. לאחר שקיבל את התמונות סחט הנאשם את הצעירים ואיים עליהם שאם לא ישלמו לו סכום כספי בהקדם הוא יפיץ את התמונות בקרב קרוביהם. על מנת להוכיח את רצינותו, הוא נהג לשלוח לצעירים פרטי קשר שונים של קרוביהם. בחלק מהמקרים, הצעירים העבירו לו את הסכום הכספי שדרש מהחשש כי הוא יממש את איומו.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

החקירה בתיק נוהלה ביחידה 105 בלהב 433, העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון ומלווה באופן צמוד על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. בחקירתו הראשונה הודה הנאשם במיוחס לו. הוא מסר הודאה כללית לפיה נהג לסחוט באיומים אנשים שונים, כי לטענתו הוא היה במצב כלכלי ירוד וכי הוא מתחרט על כך. בהמשך ולאורך החקירות השתנתה מעט גרסתו והוא שמר על זכות השתיקה בנוגע לשאלות רבות שהוטחו בפניו.
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות שלסחיטה באיומים בעלות אופי מיני. בנוסף לכתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.