אלימות מסביב לשעון: הבוקר התעוררו תושבי הישוב עומר לקולות צרורות ירי מכיוון הישובים הבדואים הסמוכים, כתוצאה אחד הקליעים פגע בגדר בחצר בית ובנס איש לא נפגע. עדי ראייה סיפרו, כי קולות הירי נשמעו ממספר כיוונים ואנשים התעוררו בבהלה. תושבת סיפרה: "הירי נשמע היטב ולצערנו התרגלנו למצב הזה אבל בשום פנים לא יכולים להשלים איתו, המצב בלתי נסבל".
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(צילום: shutterstock)
ראש מועצת עומר פיני בדש, שמתריע מזה שנים על המצב ובכל הזדמנות מעלה את סוגיית האלימות במלוא חריפותה, אמר בשיחה עם מיינט באר-שבע והנגב: "הבעיה המרכזית שאני שב וחוזר עליה שאין ענישה ואין הרתעה, בתי המשפט זו בדיחה מהלכת, אנשים שנתפסים עם נשק, אנשים שנתפסים יורים חוזרים באותו יום הביתה למעצר בית, יש פה בדיחה, אין ענישה ואין הרתעה".
בדש יצר קשר עם ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' במטרה לכנס אחרי חג הסוכות את כל ראשי הרשויות בדרום כדי לדון בדרכים למיגור התופעה.
קראו גם:
הוועד להצלת הנגב הגיב לאירוע הירי הבוקר בעומר ומסר: "עוד גבול נחצה, עוד אירוע של כמעט ונפגע, האם ממשלת ישראל מחכה שאזרחי הנגב יקחו את החוק לידיים?, אנו שבים ומתריעים כפי שאנו עושים חודשים, איננו לקראת מלחמה, אנחנו בעיצומה. לא נקבל ירי על בתים ולא נקבל אקס טריטוריה בנגב".