אחד הנושאים המרכזיים בכנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים בנגב לשנת 2022 הוא נושא העובדים הפלסטינאים המועסקים בענף הבנייה. מדובר בנושא רגיש לאור המצב הביטחוני, וגל הפיגועים שנראה שעומד לפתחנו בלפני חגי תשרי, אך עבור הקבלנים מדובר בבעיה מהותית.
2 צפייה בגלריה
הבנייה בנגב
הבנייה בנגב
"נושא העובדים בוער וחשוב". הבנייה בנגב
(צילום: הרצל יוסף)
לאור קביעת מכסת העובדים הפלסטינאים, הן מרצועת עזה והן משטחי יהודה ושומרון, נוצר מחסור בכוח אדם בענף הבנייה, מה שמשליך על משך בניית פרוייקטים נדל"ניים באזור. וכפועל יוצא - משפיע על היצע הנדל"ן בשוק ומחירי הדירות.
בארגון הקבלנים מבקשים למצוא פתרונות בסוגיה הזו, כאשר אחד מהפתרונות הללו הנו תוספת של עובדים פלסטינים לשוק הבנייה בנגב.
כמו כן ידונו משתתפי הכנס בנושא המציאות הביטחונית מדינית בארץ והשלכותיה על ענף הבנייה, וכן יועלה לדיון נושא עתיד הבנייה והתשתיות וסוגיית התביעות נגד קבלנים. הכנס גם יכלול הרצאות ted על חידושים בענפי הבנייה.

קראו גם:

"נושא העובדים הפלסטינאים", ציין אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב וממלא מקום נשיא התאחדות הקבלנים "בוני הארץ", "הינו אחד מהנושאים הבוערים והחשובים ביותר עליו נדון במהלך הכנס. מן הצד השני, יתקיים דיון לא פחות חשוב בנושא מציאות מדינית וביטחונית במדינת ישראל. גם בכנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים בנגב אנו דואגים להעלות על סדר היום הציבורי את הנושאים החשובים".

2 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה. חסרות ידיים עובדות
(צילום: אבי מועלם)

צביקה ליבנה, מנכ"ל ארגון הקבלנים בנגב, אמר כי "כמדי שנה מקיים ארגון הקבלנים בנגב את הכנס המקצועי השנתי עם בכירי ענפי הבנייה והתשתיות ועם מקבלי ההחלטות. גם השנה אנו שמים דגש על הנושאים החשובים שמעניינים כל קבלן".