תושב רהט (24) שעבד במוקד משרד הבריאות הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שנתן פטור מבידוד תמורת תשלום, ונידון לשמונה חודשי מאסר בפועל ול־12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהמאסר. כמו כן הוטל עליו קנס כספי של 5,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
(צילום:shutterstock)
לפי כתב האישום, עבד הנאשם בחודש ספטמבר 2020 במוקד משרד הבריאות בבאר־שבע ובמסגרת תפקידו היה עליו להודיע לכל מי שהיה במגע הדוק עם חולה קורונה כי עליו לשהות בבידוד. עובדי המוקד היו רשאים לפטור את הפונים אליהם מבידוד אחרי שבדקו את הגורם שהפנה אותם לבידוד ובתנאי שהשתכנעו שהפונים לא שהו במחיצת חולה קורונה באופן המחייב בידוד.
לצורך מילוי תפקידו עבר הנאשם הדרכה ייעודית שבמהלכה הובהר לו שהענקת פטור מחובת בידוד לאדם שאינו עומד בקריטריונים מסכנת את בריאות הציבור ועלולה להפיץ את המחלה.
קראו גם:
הנאשם, כך עולה מכתב האישום, דרש וקיבל באחד המקרים סכום של 750 שקל תמורת פטור שהעניק לחמישה עובדי סניף של חברה מסוימת שקיבלו הודעה ממשרד הבריאות שעליהם להיכנס לבידוד. במקרה אחר, כך נטען בכתב האישום, גבה הנאשם סכום של 100 שקל תמורת מתן פטור מחובת בידוד לאדם שקיבל הודעה ממשרד הבריאות שעליו להיכנס לבידוד כיוון ששהה ליד חולה קורונה.
בעוד שני מקרים, כך לפי כתב האישום, דרש הנאשם תמורה כספית עבור מתן פטור מבידוד לאנשים שפנו אליו, אבל בסופו של דבר אותם אנשים לא שילמו לו דבר.
בשלב הטיעונים לעונש טענה באת כוח הפרקליטות עו"ד הילה דרימר שהנאשם לא פעל לפי ההנחיות ולא בדק אם הפונים היו זכאים לפטור מבידוד.
מנגד טען בא כוחו של הנאשם עו"ד בני זיתונה שמרשו עבר רק הכשרה טכנית של יום אחד והספיק לעבוד במוקד משרד הבריאות חודש אחד בלבד. עוד ציין עו"ד זיתונה כי מרשו לא הבין את משמעות האחריות שנלווית לתפקיד שקיבל. כמו כן ציין בא כוחו של הנאשם שאיש מהפונים לא היה חולה בקורונה ולכן לא יכול היה להפיץ את המחלה ומכאן שלמעשה לא נגרם, לטענתו, נזק ממשי ואף פוטנציאל הסיכון לא היה ממשי.
בהחלטתו בגזר הדין ציין שופט בית המשפט המחוזי בבאר־שבע יובל ליבדרו, "אין להקל ראש בעבירות שעבר הנאשם ובפגיעה שלהן בערכים המוגנים. בכוונת מכוון החלטתי שלא לאפשר לנאשם לשאת את המאסר בעבודות שירות כי אם מאחורי סורג ובריח".
לעדכונים - חדשות באר שבע