הותר לפרסום: במהלך השנה האחרונה הפעילה היחידה המרכזית של מרחב הנגב במשטרה (ימ"ר נגב) סוכן סמוי שהביא להפללתם של 24 חשודים, תושבי הדרום, הפזורה הבדואית ומרכז הארץ, בחשד לעבירות של החזקה וסחר בסמים מסוכנים בשווי של יותר ממיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
המשטרה במעצר החשודים לפנות בוקר
המשטרה במעצר החשודים לפנות בוקר
המשטרה במעצר החשודים לפנות בוקר
(צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הפעלת הסוכן הסמוי, שזכתה לשם הקוד "בראש מורם", בוצעו עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת סמים קשים במשקל כולל של כשלושה ק"ג מסוג קוקאין, קטמין, מתאמפטמין, דוסה ו- mdma.
היום (ד') לפנות בוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו כ-250 שוטרים על בתיהם של החשודים, תושבי באר-שבע, אופקים, דימונה, תל שבע, שגב שלום, טארבין, אשקלון, אשדוד, מודיעין וכפר סבא, וביצעו, כאמור, את מעצרם של 24 חשודים.
במסגרת החיפושים נתפסו לא רק סמים, כי אם גם אקדח מסוג "גלוק", כסף מזוייף, עשרות אלפי שקלים במזומן וכן אותרו ארבעה כלי רכב אשר שימשו, על פי החשד, את העבריינים לביצוע העבירות המיוחסות להם והם נתפסו לצרכי הליך חילוט והמשך החקירה.

2 צפייה בגלריה
בין הסמים שנתפסו
בין הסמים שנתפסו
בין הסמים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)

בתום החיפושים נלקחו החשודים לחקירה בימ"ר נגב ובסיום חקירתם, ככל שיידרש, הם יובאו עוד היום בפני בית משפט השלום בבאר-שבע לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

"פגיעה בבטן הרכה"


במהלך הלילה התקיים במשטרת מרחב הנגב טקס "פיצוח סוכן" בראשות מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן ומפקד מרחב הנגב, תנ"צ אפי שימן ובמעמד מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי. בטקס נכחו משפחותיהם של רס"מ אליאור יפרח ורס"מ שרון רחמני זיכרונם לברכה, שנפלו בשביעי באוקטובר בלחימה מול מחבלי החמאס בעת שיחלצו עשרות אזרחים במסיבה ה'נובה' ברעים. אליאור ושרון שירתו בימ"ר נגב ולקחו חלק פעיל בחקירה ואיסוף הראיות במסגרת מבצע הפעלת הסוכן.
"טיפלנו פה ביעדים שלא סתם נבחרו", אמר מפכ"ל המשטרה, "אלו משמשים מחוללי פשיעה שמשפיעים על כל הסביבה וראינו את הפגיעה בהם. זוהי פגיעה ב'בטן הרכה'. אנחנו רואים את מה שקורה בדרום. יש ירידה בפשיעה בכל הפרמטרים ולא בגלל המלחמה, אלא עקב פעילויות ממוקדות, כירורגיות והכוונה מודיעינית נכונה".

קראו גם:

מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, ציין, כי "הכלי הזה של הפעלת סוכן הוא כלי חשוב מאוד ואנחנו מרחיבים אותו מאוד בשנה האחרונה במחוז הדרומי. אנחנו מתכוונים לתקוף באפס סובלנות את העבריינים ולתת לאזרחים הנורמטיביים לחיות בביטחה בחבל ארץ המצוין הזה. נמשיך להכות בעבריינים ללא רחם".
מפקד מרחב הנגב, תנ"צ אפי שימן, אמר, כי "הפעלת סוכן הינה כלי עזר קריטי במאבק בפשיעה ומייצרת אדוות רבות המשפיעות וישפיעו על מפת הפשיעה בנגב ובמחוז בכלל. חשיפת סוחרי הסמים הינם פרי עמל של עבודה מורכבת, אינטנסיבית, נחושה, התקפית וחכמה של ימ"ר נגב ובפרט של הסוכן ומפעיליו".