תושבי היישוב ניצן ממשיכים במאבקם על הסדרי התנועה בסמוך ליישוב, והם מתכוונים גם היום (חמישי) לקיים הפגנה בשטח מסילת הרכבת, סמוך לניצן, ובכך לשבש את תנועת הרכבות בין תחנות אשדוד ואשקלון - זה היום השלישי ברציפות.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה שהתקיימה על פסי הרכבת
ההפגנה שהתקיימה על פסי הרכבת
ההפגנה שהתקיימה השבוע על פסי הרכבת
(צילום: דוברות הרכבת)
קראו גם:
מרכבת ישראל נמסר, כי בשל כוונת המפגינים להיכנס לשטח המסילה תופסק גם היום, החל מהשעה 18:00, תנועת הרכבות בין תחנות אשדוד ואשקלון וכי לרשות נוסעי הרכבת בקו הנגב המערבי יוזמנו הסעות לתחנות אלה.
העילה להפגנה נעוצה, כאמור, בשינוי הסדרי התנועה בכביש הכניסה ליישוב ניצן. ליישוב יש כביש גישה לצומת של כביש 4. על אותו צומת היה מפגש של הכביש עם מסילת הרכבת בקו הנגב המערבי מבאר-שבע לתל-אביב העובר דרך אופקים, נתיבות, שדרות אשקלון ואשדוד. לאור מסוכנותו של הצומת בנה משרד התחבורה את מחלף "אשקלון צפון" במטרה לבטל את הצומת המסוכן. הנסיעה לאותו מחלף חדש מאריכה את הדרך לכיוון צפון במספר דקות ועל כך מוחים המפגינים.
"אני פשוט לא מסוגלת להבין איך במשטרה לא עוצרים את זה", מציינת א', סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, הנוסעת באופן קבוע בקו הנגב המערבי, "מבלבלים את המוח על זכות ההפגנה, אבל כאן מדובר בהפגנה לא חוקית שאפשר היה להעביר אותה למקום אחר מבלי לפגוע באלפי נוסעי הרכבת שנוסעים בקו מבאר שבע צפונה ומהצפון לבאר שבע. נראה, שהעובדה שנוסעי הרכבת נתקעים ברכבות וכלל אינם קשורים לנושא בגינו מתקיימת ההפגנה הזו, כלל לא מעניינת את המפגינים".
מהרכבת נמסר, כי "המפגש המדובר, בו מתקיימת ההפגנה, נסגר השנה מוקדם יותר על פי הנחיות הממונה על התעבורה לאחר שהושלם גשר המהווה הפרדה מפלסית חלופית בקרבת המפגש, המאפשרת את סגירתו תוך שמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך וכן שיפור השרות הרכבתי".
מהמשטרה נמסר, כי "המשטרה תהיה נוכחת במקום ותפעל לאזן בין חופש המחאה והביטוי של כל אדם לצד שמירה על החוק ועל הסדר הציבורי. כך פעלנו אמש וכך גם נפעל בהמשך".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב