תחנה מטאורולוגית חדשה שמודדת בין היתר רמות משקעים, כיוון רוח, ומהירות רוח, טמפרטורה וקרינה הוקמה בפארק למחזור וחינוך סביבתי בנגב.
1 צפייה בגלריה
תחנת המדידה החדשה
תחנת המדידה החדשה
תחנת המדידה החדשה
( צילום: חזי נקאש)

התחנה שהוקמה השבוע מצטרפת לתחנות הקיימות באזורים סמוכים כמו באר שבע ומרכז מחקר גילת, כך שתאפשר כיסוי טוב יותר של אזור דודאים, הן מבחינת מדדי מזג אוויר והן מבחינת חיזוי מזג האוויר. התחנה תאפשר בין השאר גם לחזות שיטפונות באזור זה בנגב, מידע חיוני עבור תפעול פארק המחזור. התחנה הוקמה ביוזמת הנהלת הפארק, שמופעל על ידי קבוצת BSE ונגב אקולוגיה.
המדדים המתקבלים מהתחנה המטאורולוגית מנותחים בזמן אמת על ידי אלגוריתם ממוחשב ומשודרים הן להנהלת פארק המחזור והן על מסך במרכז לחינוך סביבתי בדודאים. בהמשך יתכן שהמדדים יחוברו גם לפלטפורמת חיזוי מזג האוויר של חברת מטאו-טק שביצעה את פרויקט ההקמה של התחנה בדודאים.
כמו כן, לראשונה יהיה ניתן לעקוב באופן רב שנתי אחר מדדי מזג האוויר באזור דודאים בנגב וללמוד עוד על האקלים באזור.

קראו גם:

ד"ר רעיה וולקן, מנהלת הפיתוח המדעי בקבוצת BSE שמפעילה את פארק דודאים, מסרה: "למדדי מזג אוויר כמו כיוון ומהירות הרוח וכן הסיכון לשיטפונות, חשיבות רבה בתפעול פארק מחזור הממוקם בלב מדבר. כמו כן, ישנו עניין מדעי רב במעקב אחר מדדי מזג האוויר באזור דודאים שעד היום לא הייתה בו תחנה ואנו נוכל לרכוש באמצעות מידע חדש על האקלים בנגב".