תושבים מדימונה פנו לאגודה לזכויות האזרח בטענה כי מערך התחבורה הפנימי בעיר אינו עונה על צרכיהם. לדבריהם, התדירות של האוטובוסים בחלק מהשכונות אינה גבוהה והם נאלצים למצוא פתרונות פחות זמינים כדי להגיע ליעדים שונים בעיר.
1 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית דימונה
התחנה המרכזית דימונה
התחנה המרכזית דימונה
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם >>
האגודה פנתה למשרד התחבורה וביקשה לעדכן את מסלולי הקווים הפנימיים הפועלים בעיר, כך שקווי האוטובוס יחברו את כל השכונות והאזורים, לרבות שכונת הר נוף, למוסדות ולשירותים הציבוריים, וכן לאזורי המסחר והתעסוקה בעיר באופן סדיר וקבוע, בכל שעות היום.
בפנייה למנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, מפרטת עו"ד רעות שאער, מהאגודה לזכויות האזרח, את המצב כיום, כאשר בדימונה פועלים חמישה קווי תחבורה ציבורית פנימיים, המשרתים כ־50 אלף תושבים ומחברים את מרכז העיר למרבית שכונות המגורים בקצותיו.
בנוסף, קיימים שני מסלולים אלטרנטיביים: קו 1א' ו־5א' אשר מופעלים פעמים בודדות ביממה, כלומר ארבע פעמים מהשכונות למרכז בשעות הבוקר, וחמש פעמים בכיוון הנגדי בשעות אחר הצהריים והערב המוקדמות.
עו"ד רעות שאער מציינת בפנייתה כי לשכונת הר נוף בעיר (הרחוב הראשי "מעלה ההר") לא מגיעה תחבורה ציבורית כלל, למעט קו אוטובוס יחיד העובר ברחוב הראשי בשכונה פעמים בודדות ביממה.
לטענת התושבים, בעקבות חוסר הנגישות של התחבורה הציבורית בעיר, נוצר מצב שבו תושבים הנדרשים להגיע מביתם לצרכים חיוניים ופעילויות שונות נאלצים ללכת ברגל מרחקים ארוכים או לנסוע במוניות בעלויות גבוהות ובלתי נגישות.
בעיריית דימונה אמרו כי "עד כה (11.8.21 - י.ל) טרם התקבלה פנייה כזו או כל פנייה אחרת בעיריית דימונה, גם לא אצל מבקרת העירייה. הגורמים הרלוונטיים בעירייה לפנייה זו, למרות היותם בחופשה, מחוברים למייל, ועד כה לא קיבלו שום פנייה".
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה משקיע מדי שנה מאות מיליוני שקלים בשיפור התחבורה הציבורית בכל הארץ ובעידוד המעבר מרכב פרטי לשימוש בתחבורה הציבורית. בשנים האחרונות, פועל המשרד להגדיל באופן משמעותי את שירותי התחבורה הציבורית באמצעות המכרזים להפעלת קווי אוטובוסים, המתפרסמים על ידו.
"מערך התחבורה הציבורית בדימונה עבר לאחרונה רה-ארגון בשיתוף עיריית דימונה, במטרה לספק לנוסעות ולנוסעים שירות מהיר ויעיל יותר. במסגרת הרה-ארגון, שופר מערך התחבורה הציבורית בין מרכז העיר לכל השכונות בעיר. כמו כן, שודרג השירות למוקדי ביקוש עיקריים ואזורי המסחר והשירותים של דימונה.
"בשכונת הר נוף ושכונת השחר, חסרות מספר תחנות אוטובוסים רבות ועל כן לא ניתן לספק שירות באופן מלא עבור שכונות אלה. משרד התחבורה פנה לעיריית דימונה בבקשה לזרז את השלמת ביצוע התשתיות הנדרשות והקמת התחנות בשכונות הר נוף והשחר כדי שניתן יהיה לשפר את השירות גם בשכונות אלה".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב