קשה לזכור בקיץ הלוהט הזה, אבל היו זמנים שבהם בריכות שחייה עירוניות היו פזורות ברחבי באר שבע ושימשו כמוקד בילוי לילדים ולמבוגרים. עד סוף שנות השמונים של המאה הקודמת הבריכות העירוניות עדיין פעלו ושימשו את הציבור בהמוניו במחירים השווים לכל כיס.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה מרכז הנופש שיוקם בבאר שבע
כך ייראה מרכז הנופש שיוקם בבאר שבע
כך ייראה מרכז הנופש שיוקם בבאר שבע
(הדמיה: באדיבות העירייה)

ומה קרה להן? בשכונה ג' פעלה הבריכה המפורסמת שנמחקה ונהרסה לטובת מלון "לאונרדו" היום. בריכת השחייה בשכונה א' פונתה לטובת המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון, וכך גם בריכת השחייה בשכונה ד' שנהרסה לטובת פרויקט נדל"ני. על שטח של הבריכה שפעלה במלון "נאות מדבר" הוקם ה"גרנד קניון".
כך נוצר מצב שבו בריכות השחייה הקיימות היום בבאר שבע מיועדות למנויים ולא לציבור הרחב, מה שמאלץ משפחות לנסוע מחוץ לעיר, ליישובים הסמוכים, דבר שכרוך בהוצאות נסיעה שמכבידות על משפחות ברמה סוציו־אקונומית נמוכה.

קראו גם:

כיום פועלים בבאר שבע מספר מרכזי ספורט, ובהם בריכות שחייה קטנות. מרכז הספורט של אוניברסיטת בן־גוריון שמרבית לקוחותיו הם סטודנטים עם מנויים וגם כאלה שרוכשים כרטיסים חד פעמיים. בריכת השחייה בית החייל שפתוחה לכלל הציבור, ובריכת שחייה ב"בית יציב" שמותאמת גם לקבוצות.

שתי בריכות בדרך


אבל הנה הבשורות הטובות: עיריית באר שבע מקדמת את הקמתם של שני מרכזי נופש וספורט הכוללים בריכות שחייה, אחד בצפון ואחד בדרום העיר.
חברת "הולמס פלייס פמילי" נבחרה להקים את מתחם בריכות השחייה והספורט בשכונת הפארק בדרום העיר, ובמתחם "טוטו טרנר" בצפון. לאחר שמועצת העירייה אישרה את הבחירה, הפרויקט יצא לדרך.
בעירייה מבטיחים כי ימשיכו לעדכן מדי תקופה בסטטוס הפרויקטים, והם מאמינים כי עם השלמתם, יתנו מענה לצורך בבריכות שחייה בעיר שכה חסרות, וגם כנופש ופנאי.
אז האם תושבי העיר יכולים להיות אופטימים? הואו נחזיק אצבעות, ובעיקר נשתה הרבה בחום הזה.