לפני למעלה משבועיים עצרה המשטרה לחקירה את עמית חכים, מדריך אומנויות לחימה מבאר-שבע, בחשד כי ביצע מעשה מגונה בכוח בקטינה אותה הוא אימן במועדון קרב מגע.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
המשטרה עצרה את המדריך
(צילום המחשה)
תזכורת: עמית חכים הורשע בעבר בביצוע מעשים מגונים בשתיים מחניכותיו ועל פי הכרעת הדין בעניינו, שניתנה לפני כשמונה שנים, הוא ביצע מעשים מגונים בנערה בת 16 וחצי ובצעירה בת 32 ונגזר עליו מאסר של ארבע שנים וארבעה חודשים.
לפני כשנתיים פורסם, כי חכים חזר לאחר שחרורו מהכלא לאמן נשים ובני נוער ולפני למעלה משבועיים הוא נעצר על ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות מין באחת מחניכותיו, שהיא קטינה.
חוקרי תחנת באר-שבע עצרו את חכים בסמוך לקבלת הדיווח אודות החשד לפיו הוא ביצע לכאורה את העבירות המיוחסות לו במסגרת אימון אישי שהעביר לנערה. בדיון שהתקיים בסוף השבוע שעבר, נעתר שופט בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, יואל עדן, לבקשת המשטרה כי דיוני המעצר בעניינו של החשוד יתקיימו בדלתיים פתוחות, לאחר שקודם לכן החליט שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, רפאל ימיני, על איסור פרסום שמו של החשוד וההליך המשפטי המתנהל נגדו. בית המשפט נימק את החלטתו כי מאחר ועמית חכים מנהל מכון כושר בו מתאמנים מספר רב של אנשים, אזי התרת הפרסום תוך הסתרת שמה ופרטיה של הנערה עלול לפגוע בה ולפיכך, משלא הובאה עמדתה של הנערה, לא הותר פרסום ההליך.
המשטרה הגישה ערעור על החלטת שופט בית משפט השלום לבית המשפט המחוזי בטענה כי יש לעודד מתלוננות נוספות, ככל שישנן, שנפגעו מדפוס פעולתו של החשוד על מנת שיגיעו לתחנת המשטרה בעיר כדי להגיש תלונה. הערר שהגישה המשטרה על אותה החלטה לבית המשפט המחוזי התקבל, מה גם שניתנה הסכמתה של הנערה ומשפחתה לפרסום ובלבד שלא ייחשף שמה. בשל האינטרס הציבורי בפרסום, המאפשר גישה לקורבנות אפשריים נוספים ולאור עקרון פומביות הדיון נקבע כי אין כל עילה לאיסור הפרסום.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

עמית חכים, באמצעות באת כוחו, עו"ד נטלי אוטן, הגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי. בערעורו טען חכים כי פרסום ההליך בשלב מעצר הימים יוביל לפגיעה בהליך החקירה וביכולתו להתגונן. בנוסף, כך לטענתו, שגה בית המשפט המחוזי כאשר קבע כי אין לבחון את הנזק שעלול להיגרם לחכים מהפרסום על רקע עברו הפלילי. עוד טען חכים בערעורו, כי הוא השתקם והחזיר את חייו למסלול נורמטיבי, כך שפרסום ההליך בשלב זה עלול להסב לו נזק.

קראו גם:

ביום שני דחה שופט בית המשפט העליון ,יוסף אלרון, את ערעורו של עמית חכים וציין בהחלטתו, כי "מבחינת הנזק שעלול להיגרם למבקש (עמית חכים – ע.ב.מ) לא הורם הנטל המשמעותי להוכחת התנאים המצטברים , כי ייגרם לו נזק חמור וחריג מאשר הנזק הרגיל שייגרם עקב הפרסום וכן כי ראוי להעדיף את עניינו על פני העניין הציבורי שבפרסום. בעניינו, עברו הפלילי ניצב לחובתו בבחינת הנזק שעלול להיגרם לו כתוצאה מפרסום ההליך. יתר על כן, לנוכח עברו הפלילי בעבירות דומות, כאמור, ובשל עיסוקו כמאמן כושר במקצועו המנהל מכון ובו מספר רב של מתאמנים, ישנו אינטרס ציבורי ראשון במעלה לפרסום ההליך ופומביות הדיון".
באת כוחו של עמית חכים, עו"ד נטלי אוטן, אמרה ל"מיינט באר-שבע והנגב'', כי "כל עוד התיק נמצא בחקירת משטרה, לא נוכל להגיב".
אתמול (שלישי) האריך בית המשפט את מעצרו של חכים בשלושה ימים.