"אני מברך על ההחלטה החשובה שאושרה היום (א') בממשלה, שמהווה סנונית ראשונה כחלק מתכנית רב שנתית רחבה יותר לחומש ולעשור הבא", כך הגיב ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', להחלטת הממשלה שאישרה תכנית לחיזוק באר-שבע ויישובי הסביבה בסיוע של כחצי מיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת באר שבע
תחנת הרכבת באר שבע
תחנת הרכבת באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
את התכנית גיבשו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. במסגרת התכנית יוקצו תקציבים לתכנון בית חולים, לתשתיות ולפיתוח התחבורה.
על פי החלטת הממשלה יוקצו 40 מיליון שקל לתכנון בית חולים ציבורי בנגב וכן יוקצו 150 מיליון שקל ליצירת אקו-סיסטם צבא-אקדמיה-תעשייה לטובת הרחבת אוניברסיטת בן גוריון בדגש על תחומי ההייטק, הסייבר ומדעי המחשב, לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח בין האוניברסיטה, בית החולים 'סורוקה' ויחידות טכנולוגיות של צה"ל ופיתוח תחום הליבה של רובע החדשנות בבאר-שבע.
קראו גם >>
90 מיליון שקל נוספים יוקצו לטובת הקמת שלוחה דרומית להכשרת אחים ואחיות והגדלת פוטנציאל הסטודנטים לרפואה מהדרום, חיזוק החינוך הטכנולוגי ומסלולי סייבר ומדע, עידוד רופאים עולים ופיתוח פעילויות תרבות עם כדאיות כלכלית ותשואה חברתית.
במסגרת התכנית, יוקצו גם 65 מיליון שקל לפיתוח מטרופולין באר-שבע, לגיבוש תכנית רב שנתית לפרויקטים למגורים לשכירות ארוכת טווח, סבסוד פיתוח על הקרקע, מענקי הקמה לדיור להשכרה וסיוע בשכר דירה וגיבוש תכנית הכשרה לבני או בנות זוג העוברים לנגב.
2 צפייה בגלריה
בית חולים סורוקה
בית חולים סורוקה
סורוקה. חלק משת"פ מדעי טכנולוגי
(צילום: הרצל יוסף)
70 מיליון שקל יוקצו לפיתוח תחבורה ותשתיות, בהן קידום פרויקט הרכבת הקלה מבאר-שבע לאתר ליקית, בו אמורה להיבנות קריית המודיעין החדשה של צה"ל, השלמת התכנון הסטטוטורי של מסילת הרכבת בקטע שבין באר שבע לאופקים במסגרת פרויקט חשמול המסילות וכן קידום פרויקט המסילות המהירות בקו תל אביב – באר שבע.
"אנחנו נשקיע חצי מיליארד שקל", אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, "בהשכלה, בתעסוקה, בצמצום פערי השכר, בתכנון בית חולים ציבורי, בחיזוק הטכנולוגיה והחדשנות, בפיתוח תחבורה ויצירת תחבורה מהירה מהמרכז לדרום והרשימה עוד ארוכה. אני שמח על ההחלטה החשובה הזו שמבטאת את מדיניות הממשלה. דיברנו על השקעה בנגב והנה זה קורה בשטח. כפי שבן גוריון אמר: 'בנגב ייבחן העם בישראל".
דנילוביץ' הודה לראש הממשלה והשרים, והוסיף ואמר:"החלטת הממשלה היא תוצאה של עבודה משותפת עם משרדי הממשלה השונים ובמרכזה קידום תכניות ופרויקטים שיחזקו את באר-שבע והנגב, כאיזור האסטרטגי החשוב ביותר לביסוסה של מדינת ישראל".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב