באה מאהבה. היוצרת והמוזיקאית יהודית רביץ, ילידת העיר באר-שבע, תקבל בעוד מספר שבועות תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון. על כך החליטו הסנאט והוועד המנהל של האוניברסיטה.
2 צפייה בגלריה
יהודית רביץ
יהודית רביץ
יהודית רביץ
(צילום: אלכס ליבק)

"הענקת התואר מציינת את ההערכה העצומה וההכרה בך כאמנית יוצרת מהשורה הראשונה", ציין נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, במכתב ששיגר ליהודית רביץ, בו הוא בישר לה על ההחלטה להעניק לה את התואר, "ולא פחות מכך את השפעתה העמוקה של יצירתך על התרבות הישראלית ועל הישראליות עצמה. זה למעלה מחמישה עשורים שקולך משולב בפסקול חיינו ומעצב אותו, מלווה רגעים קטנים וגדולים, מתאר אותנו בצלילים עדינים ומדויקים. המוזיקה שלך מוצאת הד בליבם של דורות שלמים ומצליחה לתמצת את מי שאנחנו, מהיכן אנחנו באים ולאן אנו שואפים להגיע. את נותנת קול לתקוות ולחלומות שלנו, לפחדים ולפגיעות שלנו והמוזיקה שלך היא גשר בין דורות ותרבויות ומטפחת הבנה, אחדות ותחושת שייכות משותפת".
נשיא האוניברסיטה גם ציין, כי "בהזמנה להעניק לך תואר דוקטור לשם כבוד, הכבוד הוא גם שלנו. נוכחותך בשורותינו, במיוחד בשנה קשה זו עבור ישראל כולה, אך באופן ספציפי עבור הנגב, תהיה עדות לערכים היקרים לנו, תזכורת לכוחה של האמנות והשראה לסטודנטים ולסגל שלנו".

2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

יהודית רביץ עצמה הגיבה בהתרגשות וציינה, כי "התרגשתי מאוד לקבל את הודעת האוניברסיטה המבקשת להעניק לי תואר ד"ר שם כבוד. תודה רבה לאנשי האוניברסיטה על המחשבה עליי".
טקס הענקת התואר יתקיים במהלך המושב השנתי של חבר הנאמנים של האוניברסיטה בחודש מאי הקרוב.