שקיפות, אחידות ומקצועיות. אלו הם העקרונות עליהם יתבסס בית הדין הייעודי לטיפול בהטרדות מיניות, שאושר בימים אלה על ידי הסנאט והוועד המנהל באוניברסיטת בן־גוריון.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון - תמונת פייסבוק
אוניברסיטת בן גוריון - תמונת פייסבוק
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: חיים הורנשטיין)

עד היום, דיון משמעתי שעניינו הטרדה מינית, התנהל בבית הדין למשמעת אליו משתייך מי שנגדו הוגשה תלונה בגין ביצוע, לכאורה, של הטרדה מינית, בין אם מדובר באיש סגל אקדמי, סטודנט או איש סגל מנהלי. במקרה של איש סגל זוטר היה מתבצע שימוע אצל הרקטור.
עם הקמת בית הדין המיוחד, כל דיוני המשמעת יתקיימו במסגרתו. באוניברסיטת בן־גוריון ציינו השבוע כי בהקמת בית הדין מבטאת האוניברסיטה את מלחמתה הבלתי מתפשרת בתופעת ההטרדות המיניות, ואת התפיסה כי לכל הסגלים והאוכלוסיות דין אחד בנושא זה.
פרופ' הללי פינסון, יועצת נשיא האוניברסיטה להוגנות מגדרית לשעבר, היא שקידמה את הנושא יחד עם נציגי הסגל האקדמי הבכיר והזוטר, מועצת העובדים והאגודה הסטודנטיאלית.

2 צפייה בגלריה
יחזרו ללימודים? סטודנטים
יחזרו ללימודים? סטודנטים
סטודנטים
(תמונה להמחשה בלבד: ShutterStock. למצולמים אין קשר לכתבה)

קראו גם:

"יש צורך", מציינת פרופ' פינסון, "להבחין ולהפריד בין עבירת משמעת כמו העתקה בבחינה לבין הטרדה מינית. לא יכול להיות שהטיפול בהטרדה מינית ייעשה תחת תקנוני משמעת אקדמית. העקרונות הללו התגבשו לכדי תקנון משמעת לטיפול בהטרדות מיניות וזה החליף את תקנוני המשמעת שהיו עד כה. בתקנון החדש שינוי משמעותי נוסף הינו ביטול החיסיון כברירת מחדל. במידה ויש פסק דין חלוט, פרסום השם ואופי העבירה הוא ברירת המחדל ולא חסיון. זכות הציבור לדעת גוברת על חסיון השם".
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי בראש בית הדין יעמוד איש משפט מקצועי, וכי הרכב השופטים והשופטות יכלול נציגים של הסגל הבכיר, הסגל הזוטר הסגל המינהלי־טכני ונציגים מטעם האגודה הסטודנטיאלית. בית הדין, כך נמסר, יחל את פעילותו בעוד כחודש.