אווירה לא קלה בקרב תושבים חילונים בערד לאחר הפסדו של ניסן בן חמו בבחירות לראשות העיר.בן חמו הפסיד למועמד הדתי לאומי מהליכוד, יאיר מעיין, שנתמך על ידי האוכלוסיה החרדית בעיר, מה שעורר גל תגובות ברשת בקרב תושבים חילונים שהביעו רצון לעזוב את העיר.
3 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
(צילום: חיים הורנשטיין)

בן חמו, המזוהה עם מפלגת 'יש עתיד' בראשות ח"כ יאיר לפיד, הוביל את ערד בשמונה השנים האחרונות. רגע אחרי הבחירות, הוא לוקח אחריות על ההפסד ומנגד מביע חשש לעתידה של ערד כעיר ליברלית וחופשית עם ערכי סבלנות ופתיחות.
בפנייה לציבור בערד, בן חמו מביע תחושות קשות:" המגדלור הליברלי האחרון בנגב כבה ביום שלישי, כמה סימבולי זה היה שבייגה שוחט ז"ל, מייסד ערד, החזיר נשמתו לבורא בדיוק באותו יום".

3 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו ביום הבחירות
(צילום: הרצל יוסף)

במקביל, בן חמו לא מתנער מאחריותו להפסד הצורב שהותיר מחנה שלם המום ומבולבל: "האחריות היא שלי, זה קרה במשמרת שלי, לא השכלתי לאחד תחת כנפיי את המחנה הליברלי ולא הצלחתי לסחוף אחריי את הציבור לאחוזי הצבעה גבוהים.
"ביומיים האחרונים אני עוסק הרבה בשאלה היכן טעיתי, האם גרמתי בשנים האחרונות לציבור בערד לחשוב שהכל מובן מאליו, האם איבדתי את הלהט והאש בעיניים להוביל את הציבור, האם הייתי עקשן מדי ופחות קשוב עם עקרונותיי", תוהה בן חמו.
יש לציין, כי הפער בבחירות בין ראש העירייה הנבחר יאיר מעיין למפסיד ניסן בן חמו עמד על 813 קולות, כאשר אלפי חילונים לא יצאו להצביע בעוד התושבים החרדים הצביעו בהמוניהם ובאחוזים גבוהים מאוד.

קראו גם:


3 צפייה בגלריה
יאיר מעיין ראש עיריית ערד
יאיר מעיין ראש עיריית ערד
אהיה של כולם. יאיר מעיין ראש עיריית ערד
(צילום: שרון גבאי)

למרות הדברים הקשים של בן חמו וחששו לאוכלוסיה החילונית, סיעתו 'עתיד חדש לערד' התכנסה אמש ( יום ג') ובן חמו העביר מסר שלא מרימים ידיים וממשיכים להיאבק על עתידה של ערד. בסיום הישיבה יצאה הצהרה חד משמעית: "אנחנו כאן כדי לשמור על מה שבנינו בשמונה השנים האחרונות".
ראש עיריית ערד הנבחר, יאיר מעיין, הצהיר כי הוא פועל להחזיר תושבים שעזבו וכן למשוך "אוכלוסייה ממלכתית ציונית. אהיה ראש עיר של כולם", הבהיר.