הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב חורה בן 18, המייחס לו ביצוע עבירות מתוך מניע לאומני - אידיאולוגי במהלך מבצע "שומר החומות": מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ידוי אבנים, התפרעות, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני ועוד.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רננה לוי, הנאשם עומר אבו קיעאן (18) מחורה, הגיע בלילה שבין 11.5.21 ל-12.5.21 יחד עם אחרים למהומות שבכניסה לישוב מגוריו, בעת שהיו במקום הפרות סדר, שכללו הבערת צמיגים, חסימת הכביש, יידוי אבנים ועוד. הנאשם השתתף בחסימת כבישים, עצר רכבים שנסעו, יידה מספר אבנים לעבר רכבים, במרחק של כ-10 מטרים מהרכבים והניידות, והכל מתוך מניע לאומני - אידיאולוגי.
1 צפייה בגלריה
המשטרה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד מפרי חוק ותביא למיצוי הדין עם המעורבים, גם בחלוף זמן.
המשטרה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד מפרי חוק ותביא למיצוי הדין עם המעורבים, גם בחלוף זמן.
כוחות משטרה במהלך מבצע שומר החומות
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
קראו גם:
מכתב האישום עולה, כי באותה עת אדם אשר נסע ברכבו במסגרת עבודתו לכיוון אילת, נאלץ לעצור את הרכב בצומת חורה בשל צמיגים בוערים שחסמו את הכביש. הנאשם ניגש אליו ושאל אותו האם הוא יהודי. הנוסע הניד בראשו לשלילה, מאחר וחשש שאם ייוודע כי הוא יהודי, ייפגע. הנאשם אשר סבר כי הנוסע יהודי, צעק להמון "יהוד יהוד", ניפץ את חלון הנהג ברכבו של הנוסע במוט ברזל שאחז בידו, וזרק את מוט הברזל לתוך הרכב, כשהוא מנפץ את שמשת הנהג.
המתלונן הרים את ידו כדי להתגונן מהמוט, והמוט פגע בידו. בכתב האישום צוין, כי "הנאשם עשה כל זאת מתוך מניע לאומני - אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ובמעשהו היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם".
בשל צעקותיו של הנאשם, המון האנשים התגודדו סביב רכבו של המתלונן והחלו לידות אבנים על רכבו, עד אשר נופצו כל חלונות הרכב. המתלונן, שחשש לחייו, החל לנסוע במהירות, בניסיון להיחלץ מההמון, עלה עם רכבו על מחסום ארעי שהניחו המתפרעים על הכביש ורכבו נפגע. המתלונן המשיך בנסיעתו מספר דקות עד שהגיע לתחנת עיירות של משטרת ישראל, בצומת שוקת, שם שוטרים טיפלו בו והוזמן לו אמבולנס.
עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם הציע למכירה בווטסאפ אקדח במחיר 27 אלף שקל.
כתב האישום מייחס לנאשם גם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות ונסיון לעסקה בנשק.
יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים.
הנאשם הודה בחקירתו במיוחס לו לגבי האירועים המתוארים בכתב האישום.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב