פרשת הונאה בהיקף כולל של למעלה מחמישה מיליון שקלים נחשפה עם הגשת כתב אישום נגד שישה תושבי באר־שבע, הנאשמים בשורה של עבירות הונאה תוך שימוש בזהויות בדויות מול קורבנותיהם.

1 צפייה בגלריה
מפתח מכונית רכב עוקץ - תמונת פייסבוק
מפתח מכונית רכב עוקץ - תמונת פייסבוק
העוקץ הגדול נחשף
(צילום המחשה: shutterstock)

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע על ידי באי כוח הפרקליטות, עו"ד צליל זנטי ועו"ד נועם להב, עולה כי ארבעה מתוך ששת הנאשמים פעלו במשך תקופה ממושכת באופן שיטתי ומאורגן ככנופיית פשע תוך שימוש בזהויות בדויות מול קורבנות הונאה רבים.
עיסוקם המרכזי של אותם ארבעה נאשמים, בגילאי 29־43, כך על פי הנטען בכתב האישום, היה בפשע וממנו הם התפרנסו. שני נאשמים נוספים, בשנות ה־50 לחייהם, מואשמים בחבירה לנאשמים המרכזיים בפרשה הזו ובביצוע עבירות זיוף וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
בפרשה הזו ביצעו הנאשמים בין השנים 2021־2022 עבירות מרמה, התחזות וזיוף בהיקפים נרחבים של יותר מחמישה מיליון שקלים באזורים שונים ברחבי הארץ.
על פי הנטען בכתב האישום, הקימו הנאשמים מערך זיוף רשיונות נהיגה, ונהגים שרשיונם נשלל ונהגים שמעולם לא הוציאו רשיון נהיגה, קיבלו לידיהם רשיונות נהיגה מזויפים הנחזים להיות רשיונות תקינים המונפקים על ידי משרד הרישוי.
הדפסתם של אותם רשיונות מזויפים התבצעה באמצעות מחשב נייד על גבי טפסים מקוריים של משרד הרישוי אותם השיג אחד הנאשמים בעת שעבד שם כמאבטח ובעת שעבד בחברת ניקיון שנתנה שירות לדואר ישראל. את הרשיונות המזויפים מסרו הנאשמים לנהגים שבעבורם הופק הרשיון המזויף בעבור תשלום הנע בין 10,000 שקל ל־20,000 שקל לכל רשיון.
על פי הנטען בכתב האישום, זייפו הנאשמים והפיקו כ־100 מסמכים הנחזים להיות רישיונות נהיגה.
בנוסף לכך, כך על פי כתב האישום, פעלו הנאשמים בפרשה הזו להשגת רכבים בדרכים שאינן חוקיות ומכירתם. בין היתר זייפו הנאשמים מסמכי זיהוי של קורבנות ההונאה, העבירו בעלות של הרכבים, זייפו תלושי שכר על מנת לקבל רכבי ליסינג, שכפלו לוחיות זיהוי של כלי רכב השייכים לקורבנותיהם, ומכרו את הרכבים בזהותו של קורבן ההונאה.

קראו גם:

באחד המקרים התחזה אחד הנאשמים לעורך דין וקיבל שכר טירחה עבור שירותיו, כביכול, בעסקה של העברת רכב, אך הרכב כלל לא הועבר לקורבן ההונאה. הונאת הרכבים נאמדה בסך הכל בסכום של כ־800 אלף שקל.
על פי כתב האישום, שלושה מבין הנאשמים השתמשו לא פעם בכרטיסי אשראי השייכים לאחרים ללא ידיעתם, ועשו בהם שימוש במסעדות, בתי מלון ובתחנות דלק.
כתב האישום מייחס לנאשמים שורה של עבירות הונאה, בהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לעורך דין, זיוף מסמכים, מסחר ברכב גנוב, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, ושימוש במסמך מזויף.
כנגד חמישה מבין ששת הנאשמים הוגשה בקשה מבית המשפט להורות על מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כנגד הנאשם הנוסף בפרשה הזו הוגשה בקשה להארכת תנאים למעצרו.