אכזבה גדולה בעקבות ביטול אירוע הסליחות ה-15 באיצטדיון 'טוטו טרנר' בבאר-שבע.
הסיבות לאי קיום הסליחות המסורתיות הן נגיף הקורונה והליקויים שהתגלו בגג האיצטדיון שהשביתו אותו כליל.
1 צפייה בגלריה
מופע סליחות ממזרח ומערב
מופע סליחות ממזרח ומערב
(צילום המחשה: david cohen ,shutterstock)
קראו גם:
את מנהג הסליחות ההמוניות החל הרב בנימין בצרי ז"ל במטרה לקרב כמה שיותר אנשים למסורת. תחילה התקיימו הסליחות באצטדיון ווסרמיל ולאחר הריסתו עברו הסליחות להתקיים ב 'טוטו טרנר' החדש במעמד אלפני מתפללים ביניהם ראש העירייה רוביק דנילוביץ' ואנשי ציבור אחרים.
עם לכתו של הרב בנימין בצרי, המשיך את מסורת הסליחות בנו הרב יוסף חיים בצרי, וההמונים המשיכו להגיע ולהשתתף בתפילה שהדהדה ברחבי העיר.
כאמור, השנה לא יהיו סליחות המוניות, ובשלב זה מנסים למצוא דרכים לקיים אירועים של עשרות משתתפים בלבד תחת כיפת השמיים במקביל לסליחות המתקיימות בישיבת יוסף בראשותו של הרב יוסף חיים בצרי.
כאמור, בעיר קיימת אכזבה גדולה בקרב רבים שנטלו חלק באירוע בשנים עברו מאי קיומו השנה. דוד אזולאי שנהג להשתתף מידי שנה בסליחות מספר: "מצער מאוד שלא יהיו סליחות ומטעמים מובנים, אולי אלוהים כועס עלינו ומאותת לנו על אובדן הדרך ואיבוד ערכים בחברה שלנו.
"אני מתפלל סליחות בבית הכנסת, אבל סליחות באיצטדיון זה משהו שמרומם את הנפש וגורם לך להתעלות ולהיות כמה שיותר קרוב לעמך ולאמונה בבורא עולם". בישיבת הרב בצרי מצטערים על ביטול הסליחות, אולם הבהירו כי ימשיכו להתרים אנשים כדי שאף משפחה לא תישאר רעבה בחג.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע