תושב באר שבע, בשנות ה-70 לחייו, הורשע אתמול (רביעי) בבית משפט השלום באילת בעבירות של פגיעה בשמורת טבע ואיסור פגיעה בדגים.
1 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
על פי המתואר בעובדות האישום הראשון, עסק הנאשם בסוף חודש יוני 2017 בדייג בתחום שמורת הטבע "ים האלמוגים" באילת, סמוך למעבר הגבול בטאבה, וזאת למרות שילוט האוסר פגיעה בערכי טבע, שהיה מוצב כמה עשרות מטרים ממקומו של הנאשם.
לפי המתואר בעובדות האישום השני, כשלושה שבועות לאחר מכן חזר הנאשם הבאר שבעי על מעשיו והוא שוב ניצפה כשהוא עוסק בדייג באמצעות חכה וציוד דייג רב.
קראו גם:
על פי הנטען בכתב האישום, הספיק הנאשם לדוג בסך הכל תשעה דגים, כשאת חלקם הוא הכניס לדלי וחלקם הונח על ידו לצדי הדלי.
במענה לכתב האישום, כפר הנאשם בעובדות כתב האישום. ביחס לשני האישומים שבכתב האישום הוא אישר כי עסק בדייג ליד גדר הגבול בחוף טאבה, אך הכחיש כי מדובר בתחום שמורת טבע "ים האלמוגים".
בנוסף לכך, אישר הנאשם כי קיים שיחת טלפון עם פקח של רשות הטבע והגנים הלאומיים וטען כי אמר לפקח, שאם לא יציבו שילוט שאוסר על דייג, הוא ידוג אם יהיה באזור, כי מותר לו.
בחקירתו בבית המשפט ציין הנאשם הבאר-שבעי, כי הוא נוהג לעסוק בדייג כתחביב מזה כ- 40 שנה וכי במועד ביצוע העבירות המיוחסות לו הוא התגורר ועבד באילת וכי בימי שישי, כשהיה לו זמן חופשי, הוא הלך לדוג.
כאשר נשאל מדוע לא בירר בדבר האיסור לדוג, לאחר שנודע לו על האיסור, הוא השיב, כי "זה כמו בן אדם שבא להחנות את רכבו במקום שלדעת מישהו אסור לחנות בו, אבל אין שום שילוט או סימון שאסור לחנות, אז ברור שאני אחנה. אנחנו במדינה דמוקרטית, ובמדינה דמוקרטית מה שלא אסור בחוק – מותר".
בשלב הטיעונים לעונש, טען בא כוח הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים, עו"ד יאיר הלר, כי "פעם אחר פעם בחר הנאשם להתעלם מהקריאות ומהאזהרות ובחר להתעלם משילוט ברור והתנהג באופן עיקש. אילו היה נעתר לאחת הפניות היה נמנע הנזק והיה נמנע ההליך ואנו רואים זאת בחומרה משמעותית. יש פה התנהלות ברורה ומתריסה של אזרח כלפי הרשויות וכלפי האיסור הזה".
מנגד טען הנאשם, כי "לא היתה לי שום כוונה פלילית בעניין הדייג. אני באתי וראיתי שילוט שלא אוסר על דייג בכלל ושילוט של כמה הגבלות מטעם עיריית אילת ואין שום שילוט על איסור דייג. לא הלכתי לדוג כעסק, אלא כתחביב שנותן לי שלווה ורגיעה. לא היתה שום כוונה לפגוע בערכי טבע. אני אוהב טבע. לא היה שילוט, אז אמרתי שמותר לדוג".
לאחר ששמע את עדויות הצדדים, החליט השופט שי ברגר להרשיע את הנאשם בביצוע עבירות של פגיעה בשמורת טבע ואיסור פגיעה בדגים. גזר הדין, כך קבע השופט, יינתן ב-17 בפברואר הקרוב.
פורסם לראשונה: 14:29, 17.12.20