משבר הקורונה והקושי הכלכלי הנלווה אליו הביא בתקופה האחרונה לא מעט תושבים להתנהל באופן מחושב יותר בכל הקשור לתשלום החשבונות השוטפים.
1 צפייה בגלריה
שעוני מים
שעוני מים
שעוני מים
(צילום פרטי)
קראו גם:
בימים האחרונים הגיעו לתיבות הדואר של התושבים חשבונות מים לתשלום עבור תאגיד המים העירוני 'מי שבע', אך להפתעתם של תושבים רבים, באחד הבניינים ברחוב מאיר יערי, חיובי צריכת המים בחודשים האחרונים היתה גבוהה מהרגיל, גם מעבר לעלייה הצפויה בעקבות השהות הממושכת בבית בשל מגבלות הקורונה.
מפוסט שפירסמה תושבת העיר בפייסבוק עולה כי לא מעט תושבים הלינו על כך בפני התאגיד שמסר להם באופן לקוני כי העלייה נובעת בעקבות נזילות מסתוריות בבניין או בבית.
ממספר חשבונות מים שהגיעו לידי מערכת "מיינט באר שבע" נראה כי מדובר בחריגה של עשרות אחוזים בחשבונות בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד. אחד הדיירים בבניין סיפר: "אני מתפקד כוועד בית אצלנו בבניין ברחוב מאיר יערי. קיבלנו חשבון מים מופרז עם הבניין הסמוך בטענה שמדובר על צריכה משותפת גבוהה לשני הבניינים. מעבר לעובדה שלפני שבע שנים שעוני המים הופרדו, הבאנו אינסטלטור שיבדוק האם אכן קיימת נזילה, וקיבלנו תשובה חד משמעית שלא", מספר התושב. "אנחנו לא מבינים את החישובים האלה, ויש דיירים שפשוט ישלמו מכוח האינרציה כי אין כוח לבירוקרטיה. אני מקווה מאוד שיתעשתו שם ויבינו שמדובר בטעות. המצב גם ככה רגיש כרגע אצל כולם ואנחנו מנסים לחשב כל הוצאה כספית".
מתאגיד 'מי שבע' נמסר בתגובה: "התאגיד אינו אחראי למקרקעין הפרטיים והמשותפים של הצרכנים. אחריות התאגיד משתרעת על רשת המים הציבורית בלבד, להבדיל מרשתות המים הפרטיות אשר הן באחריות בעליהן ו/או המחזיקים בהן, לרבות שמירת תקינותה של הרשת וטיפול בתקלות בה. על פי רישומי התאגיד בחודשים יוני־אוגוסט 2020 נרשמה עלייה בצריכת המים המשותפת במתחם המצוי ברחוב מאיר יערי, ולפיכך נציגה מטעם התאגיד יצרה קשר עם נציג מהמתחם אשר עודכן באמור, בהתאם לכללי אמות המידה של רשות המים אליהם מחויב התאגיד.
בהתחשב בכך שמדובר ברשת המים הפרטית, באחריות דיירי המתחם לבחון את מקור הנסיבות המובילות לעלייה בצריכת המים המשותפת. ככל שנשללה נזילת מים כנטען, באפשרות הדיירים לשלוח את מד המים לבדיקת תקינות במבדקה חיצונית מורשית בהתאם לקבוע בהוראות החוק. לטענת הדיירים בנושא הפרדת בניינים מספר 11 ו־13, נשיב כי מדובר במגרש משותף לפי חוק, וכי מד המים הראשי משויך לבניינים 11 ו־13 המוגדרים כמגרש אחד".
לעוד חדשות באר שבע