שיקום גג איצטדיון טוטו טרנר בבאר־שבע והחזרתו לכשירות מלאה יעלה לעירייה 51 מיליון שקל. כדי לממן את שיקום האיצטדיון, אישרה ועדת הכספים של עיריית באר־שבע לגייס הלוואה של עוד עשרה מיליון שקלים. נגד ההלוואות האלה תשעבד העירייה הכנסות ממקורות עצמאיים, כולל הכנסות ארנונה. בתקציב שיקום האצטדיון, העומד על 51 מיליון שקל, כלולים גם ציוד הגברה, החלפת מסכים, ועוד.
1 צפייה בגלריה
עבודות פירוק הגג באיצטדיון טרנר
עבודות פירוק הגג באיצטדיון טרנר
עבודות פירוק הגג באיצטדיון טרנר
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
קומפלקס אצטדיון טוטו טרנר נבנה בעלות של כ־250 מיליון שקל ונפתח למשחקים בשנת 2015. בחודש אוגוסט שעבר הוכרז האצטדיון כמבנה מסוכן.
צוות מקצועי בראשות המהנדס והקונסטרוקטור ישראל דוד הגיש חוות דעת הנדסית חד־משמעית וקבע שבשל הליקויים הרבים שהתגלו בגג יש סכנה ממשית ליציבותו. לכן הומלץ לפרק את הגג, וככל שיוחלט בהמשך, להקימו מחדש.
בהמשך, ולאחר בדיקות וחוות דעת נוספות של מהנדסים, הוחלט להסיר את הקירוי של הגג, לחזק אותו ולתקן את הליקויים. עם סיום העבודות ואומדן ההוצאות הסופי, עיריית באר־שבע מתכוונת להגיש לבית המשפט המחוזי תביעה נגד מי שהקימו את האצטדיון בגין הנזקים שנגרמו. על פי ההערכות, סכום התביעה ינוע בין 30 ל־40 מיליון שקל. התביעה תוגש באמצעות החברה הכלכלית, החברה בת של העירייה.
הקמת האיצטדיון נחשב לאחד המיזמים הגדולים בתקופתו של ראש העירייה, רוביק דנילוביץ'. אוהדי הכדורגל בעיר חיכו עשרות שנים ושבעו מהבטחות עד שהחלו העבודות להקמת האיצטדיון החדש שהאיר להפועל באר־שבע פנים בצורה בלתי רגילה. האדומים זכו בשלוש אליפויות רצופות בשלוש השנים הראשונות בהן האיצטדיון פעל.
בתחילת העונה הנוכחית נאלצה הקבוצה לקיים את משחקיה הביתיים באיצטדיון 'טדי' בשל הכרזת המבנה כמסוכן, אולם לפני מספר שבועות חזרה לארח לארח משחקים בבאר־שבע תחת מגבלות הקורונה וככל שאיפשרו העבודות לתיקון הגג.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב