למעלה משנתיים לאחר שאלכסנדר מאלוצ'קה בן ה־38 במותו, נהרג בתאונת 'פגע וברח' בכביש 264, סמוך לקיבוץ משמר הנגב, כשרכב על אופניו, נשלח בתחילת השבוע איסמעיל אלגלאוי (29) תושב רהט, אשר הורשע בהפקרתו של רוכב האופניים לאחר פגיעה בו, למאסר של שנה וחצי בפועל.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה. הנאשם לקח אחריות
זירת התאונה. הנאשם לקח אחריות
זירת התאונה. הנאשם לקח אחריות
(דוברות מד"א)
על פי עובדות כתב האישום, באחד הימים במחצית חודש פברואר 2019, בשעת ערב מאוחרת, נהג אלגלאוי ברכבו לכיוון רהט, וזאת למרות שרשיון הנהיגה שלו לא היה בתוקף ומבלי שהיתה לו פוליסת ביטוח תקפה לנהיגת הרכב.
קראו גם>>>
באותה העת, רכב אלכסנדר מאלוצ'קה, תייר מבלארוס, על אופניו בנתיב נסיעתו של אלגלאוי ולפניו מכיוון משמר הנגב לכיוון רהט. סמוך לקיבוץ משמר הנגב, כך על פי כתב האישום, פגע אלגלאוי עם חזית רכבו באופניו של מאלוצ'קה מאחור. מעוצמת ההתנגשות הוטחו מאלוצ'קה ואופניו אל חזית הרכב ומכסה המנוע שלו.
לאחר מכן, מאלוצ'קה הופל לכביש, כשהוא סובל מחבלות קשות ונפטר מפצעיו בזירת התאונה.
על פי הנטען בכתב האישום, אלגלאוי, על אף היותו נהג המעורב בתאונה בה נהרג אדם, לא עצר את רכבו כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה. הנאשם, כך נטען בכתב האישום, נמלט עם רכבו מהמקום והמשיך לנסוע לבית הוריו ברהט, שם הוא החביא את רכבו בדיר כבשים. למחרת התאונה הוא הסגיר את עצמו למשטרה.
כתב האישום ייחס לאלגלאוי עבירות של הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף ונהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה. יצוין כי כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות, לא ייחס לנאשם כל אחריות לתאונה, וגם לא למותו של רוכב האופניים.
בתשובתו לכתב האישום הודה אלגלאוי בביצוע עבירות של נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף וללא פוליסת ביטוח תקפה, אך כפר בביצוע העבירה המרכזית שיוחסה לו, של הפקרה אחרי פגיעה.
מאוחר יותר, לאחר סיום פרשת התביעה ובטרם הסתיימה פרשת ההגנה, חזר בו הנאשם מכפירתו, ולאחר שהצדדים הגישו לבית המשפט את סיכומיהם, הוא הורשע גם בביצוע עבירה של הפקרה לאחר פגיעה.
טרם נגזר דינו חזר הנאשם על הודאתו והביע את צערו על תוצאות התאונה, וכן ביקש את רחמי בית המשפט. לנאשם, כך התברר במהלך הדיון בבית המשפט, יש עבר תעבורתי הכולל 21 הרשעות קודמות, לרבות בעבירות נהיגה בחוסר זהירות ונהיגה במהירות העולה על הנדרש.
בגזר הדין ציין שופט בית המשפט המחוזי בבאר־שבע, יובל ליבדרו, כי "במעשיו פגע הנאשם בערכים המוגנים של קדושת החיים, ערבות הדדית וסולידריות חברתית, מתן עזרה לזולת בשעת צרה ושמירה על הסדר הציבורי.
החובה המוסרית להגיש עזרה לנפגע אחרי תאונה, ובכלל, להזעיק את שירותי ההצלה, נובעת מן הכלל 'לא תעמוד על דם רעך'. בהתאם לחוק מחויב כל אדם להושיט עזרה ולסייע למי שמצוי בסכנת חיים".
השופט יובל ליבדרו: "נתתי משקל לעובדה שהנאשם נעדר עבר פלילי, לנתונים החיוביים שנמסרו בעניינו במסגרת התסקיר, ולנזק שייגרם לנאשם ולמשפחתו כתוצאה מהעונש שיוטל עליו"
"באשר לנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירות", ציין השופט יובל ליבדרו, בגזר הדין, "מצאתי לתת משקל להודאת הנאשם וללקיחת האחריות על ידו, אם כי משקל מוגבל למדי.
"זאת, הן בשל האמור בתסקיר שירות המבחן אודות כך שהנאשם עדיין מתקשה לקחת אחריות מלאה על מעשיו, והן בשל העובדה כי הודאת הנאשם במיוחס לו נמסרה אך לקראת סיום פרשת ההגנה, כך שלא נחסך זמן שיפוטי באופן משמעותי.
"כן נתתי משקל לעובדה שהנאשם נעדר עבר פלילי, לנתונים החיוביים שנמסרו בעניינו במסגרת התסקיר ולנזק שייגרם לנאשם ולמשפחתו כתוצאה מהעונש שיוטל עליו".
בסופו של דבר גזר השופט יובל ליבדרו על הנאשם 18 חודשי מאסר בפועל וגם פסל אותו מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה למשך ארבע שנים החל מיום שחרורו מהמאסר. כמו כן קבע השופט כי הנאשם ישלם למשפחתו של רוכב האופניים המנוח פיצוי כספי של 15 אלף שקל.
לעדכונים: חדשות באר שבע