בשכונות רבות בבאר שבע אין לתושבים ממ"ד ביתי והם נדרשים להגיע במהירות למקלט הציבורי ברגע שנשמעת האזעקה. בשל מטח הירי הבלתי פוסק על העיר, רבים דורשים מהעירייה להציב מיגוניות ברחובות: "בושה וחרפה שמפקירים אותנו".
1 צפייה בגלריה
(מקלט ציבורי, שכונה א'. צילום: הרצל יוסף)
לדברי התושבים, בעיקר בשכונות הוותיקות, זמן ההתראה הקצר יוצר בעיית נגישות, לא מאפשר לאוכלוסיות בעיקר מבוגרים ונכים להשתמש בהם. למוקד העירוני הגיעו פניות רבות של תושבים בדרישות להציב מיגוניות ליד ביתם ולספק להם הגנה מפני האזעקות והרקטות.
קראו גם:
"אמא שלי אישה מבוגרת מתגוררת בדירה ישנה, אין לה חדר מיגון, אין לה לאן לברוח, בעת האזעקות והטילים היא יושבת בחדר ומתפללת לחסדי שמיים", מספר תושב שכונה ג', שלא מסתיר את זעמו על העירייה, ואומר: "בושה וחרפה שמפקירים אותנו, המינימום היה להביא מיגוניות, זה נקרא ערבות הדדית?".
סוגיית המיגון צפה ועולה מידי סבבי לחימה אולם עתה במבצע 'שומרי החומות' התעוררה במלוא חריפותה בשל המספר הגדול של רקטות שנורו לעבר העיר בפרק זמן של מספר ימים. הבעיה קיימת ומוכרת בשכונות הוותיקות שרוב הבתים שם נבנו בשנות ה-50 - 60 במאה הקודמת, שאינם עומדים בסטנדרטים של מיגון ראויים. מדובר בשכונות: העיר העתיקה, א, ב, ג, ד, ה, ושיכון דרום.
זעם התושבים ניכר היטב ברשתות החברתיות ודף הפייסבוק של העירייה, הטיבה לבטא את המצב תושבת העיר כשכתבה: "פשוט מזעזע להתחנן שנים לעירייה שלכם שתשימו לסבתא שלי מיגונית. זה לא הגיוני שאישה מבוגרת צריכה כל אזעקה להתפלל לאלוהים שלא ייפול עליה טיל. מה הבעיה לשים לה חתיכת בטון? שנים הבעיה קיימת ואתם לא מטפלים. עד שלא ייפול לה (לסבתא י.ל) בבית אתם לא תבינו".
בעקבות הפניות הרבות העירייה הוציאה הודעה רשמית: "לצערנו אין באפשרותה של עיריית באר שבע לספק מיגוניות, מעבר לאלה שהוצבו בשכונות בעלות גגות ובניה רכה, אשר סופקו על ידי פיקוד העורף והוצבו בהתאם להנחיותיהם. לפיכך הנכם מתבקשים לפעול על פי הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף ולבחור ב 'הכי מוגן שיש'".
לעדכונים - חדשות באר שבע