אבירם בן חמו חיכה זמן רב לחגיגות בר המצווה שלו. האירוע החגיגי, שאמור היה להתקיים היום () ברחבת הכותל המערבי בירושלים, תוכנן בקפידה. אוטובוס הושכר, מסעדה הוזמנה וגם צלם היה אמור להגיע לתעד את האירוע.
2 צפייה בגלריה
אבירם קורא בתורה. מאוכזב אבל מבין
אבירם קורא בתורה. מאוכזב אבל מבין
אבירם קורא בתורה. מאוכזב אבל מבין
(צילום: דניאל כהן)
קראו גם:
המצב הבטחוני הנפיץ בבירה אילץ את משפחת בן חמו לקבל החלטה קשה ולהעביר את החגיגות לישוב עומר, בו מתגוררת המשפחה.
"היינו צריכים לצאת מוקדם בבוקר", מספרת האם, שרית בן חמו, "האירוע המקורי תוכנן להיות ביום שני, אבל בגלל שזה יצא על יום ירושלים, שבלי קשר הוא יום מאוד עמוס, דחינו את העליה לתורה להיום". כידוע, בגלל שמדובר ביום ראש חודש, ניתן לעלות לתורה בבית הכנסת.
"ממוצאי שבת היינו במתח לגבי האירוע", היא ממשיכה. "ביום שני, כשראינו את מה שקורה באזור, בעלי ואני קיבלנו החלטה לבטל את האירוע, ואחר כך לחפש אלטרנטיבות חלופיות. אני לא יכולה לקחת אחריות על האורחים שלי בנפיצות המצב בירושלים".
לשמחתה של שרית, על אף ההתראה הקצרה, הספקים שתוכננו לקחת חלק באירוע הבינו את המצוקה בה נמצאת המשפחה והסכימו לבטל, אך למרות זאת נשאר מעט טעם חמוץ. "אחותי, תושבת הרצליה, פחדה להגיע לכאן. כך גם אבא שלי שלא יכול לרוץ למרחב מוגן. בחרנו את בית הכנסת הזה בגלל שיש חדר מוגן למקרה חירום".
2 צפייה בגלריה
שרית (מימין) יחד עם בנה. נאלצו לקבל החלטה קשה
שרית (מימין) יחד עם בנה. נאלצו לקבל החלטה קשה
שרית (מימין) יחד עם בנה. נאלצו לקבל החלטה קשה
(צילום: דניאל כהן)
הרגע המרגש באירוע היה כאשר הרב, שהגיע מטעם המשפחה לסייע בהובלת התפילה, בירך את חיילי צה"ל בעת הוצאת ספר התורה. "זה היה רגע מרגש ומלא בעוצמה, וזו כמובן הזדמנות להודות לחיילים על העבודה הקשה שהם עושים" אמרה קרובת משפחה.
ומה עם חתן בר המצווה? גם הוא כמובן הרגיש את השמחה המהולה בעצב. "התאכזבתי מהביטול והתאכזבתי שממש כמה חברים בודדים שלי הגיעו, למרות שזה ברור לי", אומר אבירם. "כשאבא שלי עלה לתורה קצת בכיתי מההתרגשות ומכל מה שעבר עליי בימים האחרונים. כמעט ולא ישנתי בלילה מההתרגשות ומהאזעקות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב