כבר כמעט שנה שאורי צחי (12), ילד בעל תסמונת דאון, תושב מושב אשבול שבמועצה האזורית מרחבים, נשאר בביתו ואינו פוקד את ספסל הלימודים. הסיבה לכך, כך לטענת אמו של אורי, נעוצה בעובדה שהסייעת שהיתה מלווה אותו עד פרוץ הקורונה נשארה בביתה שבנתיבות עם ילדיה ונבצר ממנה להגיע וללוות את אורי בכיתה בה הוא אמור ללמוד.
1 צפייה בגלריה
אורי עם אמו פאני
אורי עם אמו פאני
אורי עם אמו פאני
(צילום: פרטי)
"יש לנו המון קשיים", סיפרה השבוע ל"ידיעות הנגב" פאני צחי, אמו של אורי, "אנחנו הורים לשני ילדים בעלי צרכים מיוחדים. חוץ מאורי, שהוא בעל תסמונת דאון, יש לנו גם ילדה בת שבע וחצי הסובלת מחירשות ולומדת בבית ספר 'מולדת' בבאר־שבע, שלא נסגר אפילו ליום אחד והמשיך בפעילותו לאחר החרגת החינוך המיוחד גם כשהיה סגר.
עם אורי זה סיפור קשה ביותר. הוא משולב בבית הספר במבועים ועד משבר הקורונה היתה לו סייעת צמודה שליוותה אותו בבית הספר. כבר קרוב לשנה שהסייעת לא מגיעה לאחר שהיא נשארה עם ילדיה בנתיבות, עיר מגוריה, שהוגדרה עד לאחרונה כעיר אדומה. עד כה לא נמצא לאורי כל פתרון והוא נשאר בבית לאחר שאין מי שילווה אותו בבית הספר".
לדברי האם, "אורי יושב בבית באפס מעשה והוא פשוט מידרדר, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. במשך כל השנה הוא לא היה במסגרת חינוכית. זה ילד שהשגרה מאוד חשובה לו. עכשיו הוא ממש בודד. אין לו חברים במושב, גם הוא לא יכול להשתתף בחוגים. זה לא הגיוני שלא יימצא לו פתרון ושלא תהיה לו סייעת. זה ילד שאין לו למה לקום בבוקר. אני פשוט זועקת לעזרה".
קראו גם:
מהמועצה האזורית מרחבים נמסר בתגובה כי "לאורך כל הדרך טיפלנו בנושא במלוא הקשב ותשומת הלב. אנו אוהבים את אורי ודואגים להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר. לצערנו, בשל מגבלות הקורונה, הסייעת הקבועה והמקצועית נעדרת מעבודתה.
גייסנו סייעות אחרות שהגיעו כל יום והמתינו לאורי בבית הספר, אך האם סירבה לסייעות מחליפות. פנינו גם לנשים שהאם ביקשה שנעסיק, אך לצערנו הן סירבו להצעת העבודה. יש לציין את הערכתנו הרבה לכל הסייעות הרגישות והטובות שלנו ונמשיך ונעשה כל שנוכל כדי להעניק לאורי את המעטפת הטובה ביותר. בכל יום שאורי יגיע לבית הספר ממתינה לו סייעת מקצועית ועוטפת. אנו מחכים לאורי בזרועות פתוחות".
גורם במשרד החינוך ציין כי המועצה האזורית מרחבים העמידה פתרונות טובים וראויים לסוגיה הזו. "המועצה האזורית", ציין אותו גורם, "נמצאת בקשר הדוק עם האם למציאת פתרון בנושא".
לעדכונים - חדשות באר שבע