עם תחילת מבצע "שומר החומות" וירי הרקטות על ישובים בדואים, הקימה עמותת השחר החדש את הקו החם שמעניק מענה נפשי ראשוני בטלפון ובאפליקציית ווטסאפ. המוקד שכולל עשרות מתנדבים מקבל בכל יום קרוב למאה פניות שעוסקות באיום הטילים, האלימות מצד צעירים בדואים ועוד.
1 צפייה בגלריה
ג'מאל אלקרינאווי
ג'מאל אלקרינאווי
ג'מאל אלקרינאווי
(צילום: מכון מנדל בנגב)
קראו גם:
מזה שבוע שעמותת "השחר החדש", מפעילה קו סיוע לאוכלוסייה הבדואית שבנגב המעניק מענה נפשי ראשוני במהלך מבצע "שומר החומות" יחד עם מתן מענה בכל הנוגע לתסיסה האלימה מצד צעירים בדואים. המוקד שממוקם ברהט ובו למעלה מ-30 מתנדבים דוברי ערבית, מקבל מאז תחילת המערכה, קרוב למאה פניות בכל יום. כל זאת, תחת אזעקות ואיום טילים יום יומי.
בנוסף, מפעיל המוקד גם מערכת דיגיטלית חכמה באפליקציית הווטסאפ שתפקידה מתן מענה ראשוני ומיידי. הקו פועל להנגשת המידע לאוכלוסייה הבדואית ומתן מענה נפשי ראשוני להפחתת החרדה מאזעקות, נפילת רקטות ואף פועל להפחתת התסיסה בקרב צעירים בדואים.
ג'מאל אלקרנאוי , מנכ"ל עמותת השחר החדש: "בימים של ירי בלתי פוסק על יישובי הדרום, פחד וחוסר וודאות, ישנה חובה להנגיש את הסיוע הנפשי גם לאוכלוסייה הבדואית. מאז תחילת המבצע אנחנו מקבלים בכל יום קרוב למאה פניות מצעירים ומבוגרים שמתקשים להתמודד עם האזעקות והירי. אנחנו מאפשרים אוזן קשבת ומנגישים עבורם את המידע וההנחיות השונות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב