אירוע מוזר וחמור בגן ילדים בשכונה ג' בבאר-שבע אירע אתמול (יום ג') בבוקר, כאשר אישה בשנות ה-30 לחייה שובצה באמצעות אפליקציה להחליף גננת - למרות שמעולם לא עברה הכשרה לתפקיד ולא עבדה עם ילדים.
1 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
צהרונים
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
המקרה נחשף על ידי אמא לשני ילדים שהיתה בדרכה לגן. בדרך היא פגשה באישה כבת 30 במראה מרושל ולצידה אביה כבן 60 שנראה לדבריה מוזר משהו. האישה התעניינה ושאלה היכן ממוקם הגן וסיפרה כי היא "גננת מחליפה".
האם הופתעה מאוד וכשהגיעה ביחד עם האישה לגן הילדים, גם הסייעת בגן חשה כי משהו אינו כשר והחל לברר פרטים אודות הרקע של הגננת המחליפה. האישה השיבה בתמימות שאין לה תעודת גננת, או אפילו תעודה של סייעת, ושזו לה הפעם הראשונה שהיא נמצאת בגן ועובדת עם ילדים.
כשנשאלה כיצד הגיעה לתפקיד כמחליפת גננת ענתה: "קפצה לי התראה בטלפון ששאלה אם אני מעוניינת לעבוד בתור גננת". כשהשיבה האשה בחיוב, היא שובצה לגן הילדים ללא בדיקה וללא כל סינון וראיון אישי.
האם הנדהמת התקשרה לעיריית באר שבע והתלוננה על הפרשה. "כיצד מגייסים עובדים דרך אפליקציה?" שאלה. עם קבלת התלונה מיהרו בעירייה לטפל בסוגיה ושלחו את מנהלת תחום קדם יסודי ומפקחת הגן, ולאחר שבדקו את הפרטים הורו ל "גננת" לעזוב מיד את הגן.
אחת האימהות שהעלתה את הסיפור לדף הפייסבוק שלה הזהירה את ההורים: "אני חייבת לומר, בנימה אישית וכואבת, פקחו עין, תשאלו שאלות, תבררו, במיוחד בתקופה שבה אנו נפרדים מהילדים בשער, ופוגשים אותם שוב רק בסיום יום הלימודים, כשהם עייפים ולא תמיד משתפים. אל תסמכו בעיניים עצומות על הממסד, גם שם עושים טעויות".
ממשרד החינוך מחוז דרום נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח מפקחת הגן והעירייה פעלו במהירות לסיום האירוע. המקרה מתוחקר ברמת הפיקוח".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב