הפשע לא משתלם. תושב נתיבות, שהואשם והורשע בביצוע שוד באחת החנויות בנתיבות, כאשר כל שללו היה בסך הכל 50 שקל בלבד, נדון בתחילת השבוע לשנת מאסר בפועל.
1 צפייה בגלריה
סכין
סכין
סכין
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר־שבע, בו הוא הודה במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, נכנס הנאשם (32) במחצית חודש אוגוסט האחרון לחנות למכירת תשמישי קדושה ופריטי יודאיקה בנתיבות כשברשותו אולר מתקפל במטרה לשדוד את החנות.
על פי הנטען בכתב האישום, ניגש הנאשם אל העובדת שעבדה באותה העת מאחורי הקופה, כיוון לעברה את האולר ואמר לה כי מדובר בשוד, וכי תמסור לידיו את הכסף שבקופה. העובדת, כך מגולל כתב האישום, התמהמהה וניסתה לרמוז ללקוחות שהיו בחנות להתקשר למשטרה.
בשלב מסוים, כך נטען בכתב האישום, לקח הנאשם את קופת הצדקה שהיתה מונחת על הדלפק, ולאחר שהעובדת אמרה לו שלא ייקח את הקופה מאחר ומדובר בקופת צדקה, הוא החזיר את הקופה למקומה. הנאשם חזר על דרישתו מהעובדת, ובשל חששה מפניו, היא הוציאה מהקופה שטר של 50 שקל ומסרה אותו לנאשם. האיש נטל את הכסף ויצא מהחנות בריצה. כעבור זמן קצר הוא נעצר על ידי המשטרה כשהכסף בכיסו.
במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים הודה האיש בביצוע עבירת השוד המיוחסת לו בכתב האישום המתוקן. בגזר הדין ציין סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר־שבע, השופט אליהו ביתן, כי "הנאשם נתפס מיד לאחר השוד והכסף הושב. איש מהנוכחים במקום לא נפגע פיזית. עם זאת, מטבע הדברים אירוע של שוד כרוך במתח נפשי ובתחושות איום ופחד, המשפיעים על קורבן העבירה. הנזק שיכול להיגרם ממעשה הנאשם חמור מזה שנגרם בפועל, שכן לא אחת אירועי שוד מסתבכים וקורבנותיהם ואחרים נפגעים. הנאשם ביצע את העבירה מתוך רצון להשיג כסף קל".
קראו גם:
על פי הנטען בגזר הדין, לנאשם כבר היו בעבר שתי הרשעות קודמות והוא ריצה שני עונשי מאסר בגין גנבות של מוצרי מזון ממרכולים, לקיחת מוצרי גילוח מרשת פארם ומשקפי שמש מרשת אופנה וגנבת מזומן מקופת בית קולנוע. שווי כל אותן גנבות הסתכם, כך על פי גזר הדין, בכ־2,000 שקל, כאשר רוב רובם של המוצרים שנגנבו הוחזרו לבעליהם. "התמונה המצטיירת בעבירות הללו", ציין השופט אליהו ביתן בגזר הדין, "היא של עליבות ואומללות".
בסופו של דבר, נדון הנאשם לשנת מאסר בפועל.
לעדכונים - חדשות באר שבע