מאות בהפגנת "את לא אשמה" בבאר-שבע נגד אלימות מינית ותרבות האונס והאשמת קורבן. "לזעוק את הקול שלנו ביחד".
לאורך שדרות רגר בבאר-שבע צעדו אמש (יום א') כשלוש מאות נשים במחאת 'את לא אשמה' נגד אלימות מינית ותרבות האונס, מקצת הצועדים גברים הגיעו להזדהות חלקם חוו בעצמם אלימות מינית.
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד אלימות מינית באר שבע
מחאה נגד אלימות מינית באר שבע
מחאה נגד אלימות מינית באר שבע
(צילום: סתיו אילוז)
הצעדה החלה במרכז המורים והסתיימה במשכן לאמנויות הבמה. במהלך הצעדה נישאו שלטים בגנות האלימות המינית כלפי נשים וקריאות לגורמי האכיפה להחמיר בעונשם של עבריינים.
ענבר זליג, מצוות מפיקות הצעדה, סיפרה: "אולי אנחנו לא מכירות את כל הנשים סביבנו שחוו פגיעות מיניות, וכנראה גם לא את האנשים שתקפו מסביבנו, אבל התופעה קיימת, והצעדה היא גם להיות אחת בשביל השניה, וגם בשביל לזעוק את הקול שלנו ביחד".
בשנה שעברה לא התקיימה צעדת המחאה של הנשים בגלל מגבלות נגיף הקורונה, השנה חזרו הנשים להשמיע את קולן כשהן מעבירות מסר ברור "לנו הזכות על גופנו".
(צילום וידאו: סתיו אילוז)
לא מעט סיפורים של נפגעות אלימות מינית עלו בצעדה, ולא מעט בנות שיתפו את החוויות שלהן והסבירו למה הגיעו לצעוד ולמחות.
"באנו להיאבק ביחד" סיפרה אחת המשתתפות שעברה הטרדה מינית במקום עבודתה והוסיפה: "אסור לטאטא מתחת לשטיח, צריך להציף את הבעיה ולא לשתוק, שתיקה משמעותה התגברות התופעה ומתן לגיטימציה לאותם גברים אלימים שמנצלים את מעמדם לרעה".
קראו גם:
נשים גם התקוממו נגד אמירות שלא פעם מושמעות נגדן, כגון: 'מדוע נפגעות מתלוננות אחרי שנים', או 'מדוע לא התנגדת והדפת את התוקף', "אלו אמירות מחרידות שהופכות את הקורבן לאשם" אומרת סטודנטית שנטלה חלק בהפגנה,"זהו שיח איום ונורא מבחינת חטא על פשע כלפי נפגעות אלימות מינית".