במפעל 'חשמל מוטור' באזור התעשייה עמק שרה בבאר־שבע, שספג פגיעה ישירה של טיל במהלך ימי מבצע 'שומר החומות', אוספים בימים אלה את השברים. המפעל עובד במלוא העוצמה כדי לעמוד בלוחות זמנים מול הלקוחות.
2 צפייה בגלריה
חגי אהרון. העובדים התגייסו לסייע
חגי אהרון. העובדים התגייסו לסייע
חגי אהרון. העובדים התגייסו לסייע
(פרטי)
הטיל פגע במפעל בחמישי שעבר. בזכות העירנות וההיצמדות להנחיות של פיקוד העורף, עובדי המפעל שהו במרחב מוגן ולכן לא נפגעו עובדים ששהו במקום. חגי אהרון, הבעלים והמנכ"ל של המפעל, מספר: "במהלך מבצע 'שומר החומות', למרות מטחי הטילים הכבדים, המפעל המשיך לעבוד במלוא המרץ על מנת לספק את צרכי הלקוחות.
עובדים רבים נעדרו ממגוון סיבות, אם זה עובדים שהם הורים לילדים קטנים, או עובדים שמגיעים מאזורים שחוו אזעקות בלתי פוסקות. האתגר בשמירה על רצף עבודה היה מאוד גדול, אבל עשינו את המקסימום".
קראו עוד>>>>
ביום נפילת הרקטה, כמה שעות לפני סיום המבצע, נפלה הרקטה. הנזק שנגרם למפעל היה גדול. אהרון, ביחד עם העובדים המסורים, נשאר עד השעות הקטנות של הלילה במקום כדי לארגן מחדש את חלל העבודה, ועל מנת להמשיך בפעילות סדירה.
2 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם למפעל מירי הרקטה
הנזק שנגרם למפעל מירי הרקטה
הנזק שנגרם למפעל מירי הרקטה
(הרצל יוסף)
"כשאנחנו מנסים לאמוד את גודל האירוע", אומר אהרון, "אנו מבינים כמה ניסים קטנים וגדולים קרו לנו בתוך האירוע הזה. משמעת העובדים והכניסה לממ"ד בזמן מטח הירי, נפילת הטיל על החומה, יציקת הבטון שנבנתה במהלך השיפוץ האחרון ובלמה את המכה, תודה לאל יצאנו ללא פגיעה בחיי אדם, ועל כך אנו מודים שוב ושוב.
"היה מרגש מאוד לחוות את ההתגייסות וההירתמות של העובדים, וכך, מהר מאוד חזרנו לספק את הסחורה ללקוחות".
אהרון מוסיף ואומר: "המציאות של התעשייה בדרום מלאה אתגרים, לצד העובדה שחזרנו לעבוד, האתגרים של התעשייה בהעסקת עובדים באופן מלא ושמירה על רצף העבודה בזמן לחימה הוא אתגר משמעותי". אהרון מציין את שיתוף הפעולה עם מס רכוש, עיריית באר־שבע והתמיכה מלקוחות וספקים.
מנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, ניר שור, מדבר על הצורך בסיוע לעסקים שניזוקו, ואומר כי, "לאחר ימים ארוכים של לחימה אנחנו עושים הכל על מנת לסייע לתעשיינים לחזור כמה שיותר מהר לשגרה. לצערנו, מפעל 'חשמל מוטור' ומפעלים רבים נוספים במרחב דרום ניזוקו במהלך סבב הלחימה, אם זה פיזית ואם זה כלכלית בעקבות ירידה בתפוקה ואי הגעת עובדים. אנו במרחב דרום ממשיכים לעבוד כל הזמן יחד עם מטה ההתאחדות על מנת להעניק מענה לכל מפעל ומפעל. בשבועות הקרובים נקיים מפגשים וימי עיון בנושא".
לעדכונים: חדשות באר שבע