הסגרים הממושכים שהוטלו בישראל בגלל נגיף הקורונה נתנו את אותותיהם גם בגן החיות נגב Zoo בבאר־שבע. הכנסותיו של גן החיות, המופעל באמצעות חברת 'כיוונים', מתבססות בעיקר על דמי הכניסה שמשלמים המבקרים. ואולם, בגלל משבר הקורונה, גן החיות היה סגור לתקופות ממושכות במהלך שנת 2020 ובתחילת שנת 2021, ובשל כך ספג הפסדים כבדים.
1 צפייה בגלריה
גן החיות נגב Zoo. נקלע לקשיים
גן החיות נגב Zoo. נקלע לקשיים
גן החיות נגב Zoo. נקלע לקשיים
(צילום: הרצל יוסף)
איגוד גני החיות הארצי נחלץ לעזרת גני החיות בארץ והצליח להשיג ממשרד האוצר סיוע עבור כמה מהם, ובהם גם גן החיות בבאר־שבע. בחודש שעבר העבירה רשות הטבע והגנים לעירייה סיוע לגן החיות בסכום של 280 אלף שקל. כמו כן התבקשה העירייה לתקצב סכום מקופתה כדי לעזור לגן החיות להתאושש.
קראו גם:
בפניית חברת 'כיוונים' באשר לסיוע לגן החיות נכתב, "רובו המכריע של תקציב הגן קשיח ומושקע בטיפול בבעלי חיים וברווחתם, בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, בין שהגן פתוח למבקרים או בין שהוא סגור".
יש לציין שהבקשה למתן סיוע לגן החיות הוגשה לפני מבצע "שומר החומות" שוודאי הכביד עוד יותר על קופת גן החיות והעמיק את הגירעון התקציבי.
בתוך כך, צוות העובדים בנגב ZOO מדווח שגם בעלי החיים חוו ימים ולילות סוערים ומלאי חרדות בגלל מטחי הרקטות שנורו על העיר. הבבונים, למשל, היו מפוחדים, ואפילו חששו לצאת לחצר ולהתרחק ממקום מגוריהם, ומבטם היה מופנה בחשש לשמיים. אנשי צוות גן החיות מספרים שמדובר בתופעה מוכרת וידועה שבעלי חיים נכנסים לחרדות בגלל שמיעת קולות פיצוץ עזים. כדי לפצות אותם על הלילות מלאי החששות ולהרגיע אותם, דאגו המטפלים בגן החיות לפנק את בעלי החיים ב"צ'ופרים" טעימים.
לעדכונים - חדשות באר שבע