צער בעלי חיים: שני כלבים אשר ירדו לשתות מים באחד הערוצים של נחל הבשור, סמוך לקיבוץ צאלים, מצאו אתמול (שבת) את מותם תוך זמן קצר, לאחר שככל הנראה המים היו מזוהמים.
1 צפייה בגלריה
כלבים בנחל הבשור
הכלבים שמצאו את מותם בנחל הבשור, זמן קצר לפני האירוע
(צילום: פרטי)
"יצאנו לטייל ארבעה חברים", סיפר הבוקר למיינט באר-שבע ינאי אלוש, תושב באר-שבע. "בהם זוג חברים מצפון הארץ, כדי לשלב טיול בטבע לאחר חודש של סגר עם חיפוש אחר פטריות כמהין. הגענו לערוץ הנחל וחיפשנו נקודה כדי לחצות את הערוץ במטרה לאתר פטריות. המים היו אמנם חומים, אבל לא נדף מהם כל ריח. זוג החברים מהצפון הגיע עם שני כלבים, האחת 'קוקר ספנייל' והשני 'רועה בלגי', ובדרך הם שוחררו והתרוצצו בשטח. הם נכנסו למים, השתכשכו וליקקו את המים. בתוך זמן קצר ראינו ששני הכלבים מפרכסים. הם לא הצליחו להשמיע קולות והוציאו הפרשות. ניסינו להשיג וטרינר כדי להציל את הכלבים, אבל תוך זמן קצר שני הכלבים נפחו את נשמותיהם. הכל קרה כל כך מהר. זה ממש מזעזע. חשנו חוסר אונים. טיול שהחל בבוקר נהדר עם מזג אוויר נפלא בשטח הפתוח הסתיים בכזו טראומה".
קראו גם:
מורן אגמי, בעלת אחד הכלבים, ציינה, כי "זו אבדה גדולה. כואב הלב. הכלבים היו החיים שלנו. לאחר סגר של חודש יצאנו לטייל, לחלץ עצמות, לראות נופים. הכלבים היו מאושרים. לא ידענו שהנחל מזוהם. הלכנו לאורך הנחל, לא היתה גדר, לא חשנו בשום ריח. הכלבים שלנו אוהבים טבע, אוהבים לרוץ. הכל היה נפלא עד האירוע הטראומטי הזה. כואב לנו שלא הספקנו להציל אותם".
מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "המקרה המצער הובא לידיעתנו ופנינו לגורמים האחראים לבדיקה מידית וקבלת תשובות. הנחל שמגיע מאזור חברון חוצה שטחים של מספר רשויות ונדרשת בדיקה רחבה לאורך כל תוואי הנחל. כבר נלקחו דגימות על ידי רשות הטבע והגנים ואנו נפעל בהתאם לתוצאות מול הגורמים האחראים".
מרשות הטבע והגנים נמסר: "בשלב זה לא ידוע מה מקור ההרעלה של הכלבים שעליה דווח ברשתות החברתיות. לאור הדיווחים, נטלנו אתמול אחרי הצהריים באופן מיידי דגימה מהמים באזור, כדי שניתן יהיה לזהות חומרים חריגים ככל שאלה נמצאים במי הנחל. זיהום במים היה גורם לתמותת בעלי חיים נוספים אשר חיים במים, כמו דגים.
בנוסף, פקחי רשות הטבע והגנים עורכים סריקות בשטח עם כלב לזיהוי רעלים.
אנו קוראים לדווח במקרים כאלה באופן מיידי לווטרינר הרשותי וכן למוקד רשות הטבע והגנים *3639 ולמוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה: *6911"