מזה מספר חודשים תושבים בשכונת רמות בבאר-שבע פועלים באופן נחוש למנוע הקמת פתיחת מעון לנשים מכורות לסמים ואלכוהול בשכונה כשהעירייה מצטרפת להתנגדות, בסיכומו של דבר הלחץ נשא פרי ומשרד הרווחה ביטל את פתיחת המעון ומחפש מיקום חלופי. מדובר במבנה פינתי ברחוב עם בתים צמודי קרקע לא הרחק מבית ספר יסודי וגני ילדים. הבית שבו אמור היה להיפתח המעון לנשים מכורות ולשיקומן שופץ והותאם לצרכי המטופלות.
1 צפייה בגלריה
אישה
אישה
משרד הרווחה מחפש מעון חדש
(צילום: shutterstock)
כשנודע לתושבי הרחוב ובסביבתו על פתיחת המעון הם הודיעו לעירייה על התנגדותם הנחרצת מחשש כי ערך הדירות ירד ומהשפעות פתיחת מעון לשיקום נשים על ילדים: "אף אחד לא בא ושאל אותנו, לא בדקו איזה השפעות זה יכול לגרום, השקענו את מלוא כספנו לבנות בית כאן, זה ודאי יוריד את ערך הדירות, יש חשש שיגיעו זונות ונרקומנים, מה לא חשבו על הילדים פה?" סיפרו תושבים.
קראו גם:
המעון לשיקום נשים מכורות נועד להעניק טיפול לנשים שהתמכרו לסמים ואלכוהול ודרכי גמילה כדי שיחזרו לשגרת חיים רגילה. המיקום שנבחר עורר תמיהות ושאלות כפי שהתבטא אחד התושבים: "מה, מכל העיר מצאו רק את המבנה ברחוב הזה, חסרים מבנים בעיר?".
דובר העירייה אמנון יוסף מסר בתגובה: "בעיר באר-שבע ניתנים מגוון שירותי רווחה מחוזיים וארציים שמשולבים בקהילה. לצערנו, משרד הרווחה, הפעם בשיקול דעת מוטעה, לא שיתף את הרשות ולא היה מספיק רגיש למיקום בסמיכות למוסדות חינוך: בית ספר וגני ילדים. משרד הרווחה התבקש למצוא מקום חלופי ומתאים יותר".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב