לפני כשנה וחצי הותקף גבר בבאר־שבע על ידי מספר צעירים ונזקק לאשפוז ושיקום. המשטרה עצרה שני חשודים כמעורבים באירוע הזה, אשר קשרו עצמם לאירוע, אך למרות זאת, תיק החקירה נסגר. יתרה מזאת, בקשתו של פרקליטו של הצעיר שנפצע באותה תקרית לערער בפני הפרקליטות על ההחלטה לסגור את התיק נדחתה על ידי הפרקליטות בטענה כי בקשת הערעור הגיעה באיחור מהמועד הקבוע בחוק.
1 צפייה בגלריה
תקיפה
תקיפה
(המחשה: shuuterstock)
ראו גם >>>
תחילתו של הסיפור לפני כשנה וחצי כאשר הצעיר, שאינו תושב העיר, המתין עם חברתו בחניה סמוך לביתו של חברו בשכונה ד' בבאר־שבע. בעדותו סיפר הצעיר כי בעת שנסע לביתו של החבר סימן להם רכב שהגיע ממולם כי אורות רכבם גבוהים. הצעיר, שנהג ברכב, התנצל והמשיך לחניית ביתו של החבר.
זה לא נגמר בזה. על פי עדותו של הצעיר, נהג הרכב השני יצא מרכבו והחל לאיים על הצעיר, ובהמשך גלש האירוע לפסים אלימים כאשר חברו של הנהג השני היכה את הצעיר באמצעות מוט ברזל ושבר את לסתו. הצעיר המותקף איבד את הכרתו ופונה לבית החולים 'סורוקה', ואילו התוקפים נמלטו מהמקום.
בעקבות תלונתו של הצעיר במשטרה נעצרו שני חשודים כמעורבים במעשה, אולם כאמור הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות למרות ששני החשודים קשרו עצמם לאירוע.
פרקליטו של הצעיר המותקף, עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", הגיש לפרקליטות ערעור על ההחלטה, וטען כי "למרות הכשלים הרבים בחקירה, יש בממצאי החקירה די ראיות והודאות מבוססות כדי להאשים את החשודים. החשודים קשרו עצמם לאירוע. די בעובדות המוכחות כדי להוכיח מעבר לכל ספק כי החשודים שניהם היו שותפים בצוותא לתקיפת המערער.
"די בעובדות להוכיח מעל לכל ספק עבירת איומים של שני החשודים וממארג הראיות ניתן גם להוכיח את חלקו של אחד מהם בתקיפת המערער והכאתו בעזרת לום בלסת. המסקנה המתבקשת היא שניתן להוכיח אחריות פלילית מלא של החשודים ולהעמידם לדין".
פרקליטות מחוז הדרום דחתה את בקשת הערעור בטענה כי הבקשה הוגשה באיחור ניכר מעבר למועד שנקבע בחוק. "בהתאם לחוק", נמסר מהפרקליטות, "למתלונן זכות לערער על החלטה שלא לחקור או לא להעמיד לדין תוך 60 יום לאחר שנמסרה לו הודעה על סגירת התיק. הערר הוגש בחלוף התקופה בחוק, בשיהוי ניכר וללא כל הסבר ולכן הוא לא יטופל".
בתגובה אמר עו"ד חיים בלייכר כי "לצערנו, ובאופן מתמיה בחרה הפרקליטות לסגור את התיק חרף הודאת החשודים. אנו דורשים העמדה לדין של כל השותפים לפשע ומיצוי הדין עימם".