מאז ומתמיד סוגיית הניקיון בשכונות בבאר-שבע הטרידה את התושבים. רבים מהם חשים כי העירייה לא עושה מספיק כדי שהרחובות יראו נקיים ומצוחצחים, ולמרות תלונות חוזרות ונשנות מצב הניקיון לא השתנה בהרבה.
1 צפייה בגלריה
אשפה גולשת מהמכולה
אשפה גולשת מהמכולה
אשפה
(צילום ארכיון: הרצל יוסף)
מנתונים של המוקד העירוני עולה, כי בחודשי ינואר – מרץ 2021 חלה עלייה של כ-45 אחוזים במספר התלונות של התושבים שהתלוננו על אי ניקיון בסביבתם.
בחודשים אלה נרשמו 2443 תלונות יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. העירייה מצידה מנפיקה הסבר ולפיו, מדובר בעלייה תקופתית בשל חג הפסח שחל בחודש מרץ. הסבר זה גם אם הוא נכון, מצב הניקיון בעיר לא משביע רצון וזו בלשון המעטה.
"דרושה רפורמה מיידית בטיפול בניקיון" אומרת הפעילה החברתית בנושא איכות הסביבה, ליזה שבתאי. שבתאי, אישה אכפתית, מתנדבת, שכל מאמציה שהעיר תראה יפה ונקייה, לא חוסכת במילים נגד העירייה וגם נגד התושבים שלא שומרים על הניקיון לדבריה.
קראו גם:
"העיר נראית יותר מלוכלכת כי אין מספיק אכיפה ואין ענישה, אנשים חושבים שהכל מותר להם, הם זורקים אשפה, מלכלכים ואין ענישה נגדם, פעם הערתי למישהו וכמעט הרביצו לי". ליזה שבאתי לקחה את נושא הניקיון בצורה הכי רצינית שאפשר, היא מצלמת ומתעדת רחובות מלאים באשפה ומעלה לרשתות החברתיות, זה כדי לעורר את המודעות לשמירה על הניקיון ומנגד כדי שהעירייה תפעל לפנותם. "כל מה שאני רוצה שהעיר שלי תהיה נקייה" היא אומרת.
בנוגע לעלייה בתלונות הציבור בקשר לניקיון, מסר דובר העירייה אמנון יוסף את התגובה הבאה: "השנה, בניגוד לשנים הקודמות, חל חג הפסח בחודש מרץ ולא באפריל ואיתו העלייה התקופתית של פניות התושבים לניקיון בסמוך לבתיהם. על כן, אין שינוי במספר הפניות השנה לעומת חודשי ינואר – מרץ אשתקד.
"כידוע, לקראת חג הפסח במרבית בתי התושבים נעשה סדר בהוצאת חפצים רבים המושלכים בסמוך למתקני האשפה. לכן חלה עלייה בפניות למוקד העירוני בבקשה לפנותם וזאת על אף שאין מדובר בימי פינוי קבועים".