עד כמה הבדידות פוגעת בחוסן הנפשי של קשישים ניצולי שואה, למדו מתנדבים ומתנדבות מאוניברסיטת בן גוריון ומכללת קיי, שפוקדים בימים אלה את בתיהם על מנת לעמוד מקרוב על מצבם, במסגרת פעילותם בעמותת 'חיי אדם'.
2 צפייה בגלריה
פעילי 'חיי אדם'
פעילי 'חיי אדם'
פעילי 'חיי אדם'
(צילום: יהודה עמרם)
"מצאתי אנשים בודדים, עם חרדות, עם זעקה לתשומת לב, לחיבוק ולנשיקה", מספרת יו"ר וועדת ההתנדבות העירונית, עו"ד מינה קלמן חדד. "המשבר עקב נגיף הקורונה מסתבר שרק החריף את מצבם של ניצולי השואה ובכלל של הקשישים, זאת כאשר רובם נותרו ללא פעילויות חברתיות, אחרים חוששים ללכת למועדונים בימים אלו מחשש להידבקויות".
קראו גם:
מתנדבת סיפרה על מפגש עם ניצולת שואה בביתה: "אישה מדהימה שאין לה אף אחד בבאר-שבע ויש לה המון בעיות. היא פרצה בבכי כאשר הגעתי אליה, והייתה לה הזדמנות לשפוך את אשר על ליבה. ראיתי שהבדידות קשה עבורה והיא אישה מקסימה שמחפשת לדבר עם אנשים".
2 צפייה בגלריה
פעילי 'חיי אדם'
פעילי 'חיי אדם'
פעילי 'חיי אדם'
(צילום: יהודה עמרם)
המתנדבים והמתנדבות לא הסתפקו רק במפגשים מרגשים, אלא חילקו גם חבילות מזון בסיוע של עמותת 'חיי אדם' בראשה עומד עובד סוציאלי שלום שגב. שגב יקיר העיר באר-שבע, אשר מזה עשרות שנים מכשיר ילדים לטקסי בר מצווה, דואג לחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה ובכלל לאנשים במצוקה.
"העמותה זקוקה בדחיפות לתרומות על מנת להמשיך בחלוקת המזון לקראת החגים ולחלוקה לימי שישי" אומר שגב. לקראת חג החנוכה מתכננת עמותת 'חיי אדם' לחלק אלפי סופגניות. יו"ר וועדת ההתנדבות העירוני, עו"ד קלמן חדד, אומרת:"אנשים בודדים נמצאים במצוקות קשות ולצערנו נגיף הקורונה רק העמיק את הקשיים ומחובתנו לסייע להם ככל האפשר".