עשרות סוחרים בשוק העירוני בבאר־שבע נדרשים לשלם מאות אלפי שקלים עבור חידוש הסכם החכירה עם העירייה, מה שמעורר זעם רב בקרב הסוחרים שחלקם הגדול מחזיקים בנכסים למעלה מ־50 שנה.
1 צפייה בגלריה
השוק העירוני
השוק העירוני
השוק העירוני
(המחשה: הרצל יוסף)
קראו גם:
חבר המועצה משה ינאי העלה את הסוגיה בהצעה לסדר שהגיש במועצת העירייה והתרעם על הסכומים הגבוהים שדורשת הרשות המקומית מהסוחרים הוותיקים. "תעזבו אותם בשקט", אמר ינאי בטון נחרץ, "תמצאו את הדרך איך להאריך להם את ההסכם בצורה הגונה שתסייע להם ולא תגרום להם לפשוט רגל".
יש לציין כי הסכם החכירה ל־49 שנים עם הסוחרים הסתיים והם נדרשים כעת לחדש אותו לתקופה נוספת.
היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד חיים טורקל, סיפר בדיון כי על פי עמדת משרד הפנים, הסוחרים היו צריכים להחזיר את הנכסים המדוברים לעירייה (הקרקע של העירייה - י.ל) אשתקד. "העירייה הלכה ונלחמה נגד משרד הפנים והגענו למצב שהיום 80 או 90 אחוז מהנכסים, על פי החלטה של בית המשפט, מאפשרים לנו להאריך איתם את חוזה החכירה. עכשיו כשיש לך אפשרות לקבל נכס לתקופה של 49 שנים נוספות, אני חושב ששווי העסקאות שונה לגמרי. אני לא שמאי, אבל זו דעתי".
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', ציין כי למרות שהקרקע ששווייה עשרות מיליוני שקלים בבעלות העירייה, הרשות המקומית עושה הכל כדי לחדש את הסכם החכירה עם הסוחרים. "בכל זאת כשמדברים על התחשבות, אנושיות וחמלה, לא רק שעיריית באר־שבע לא מכניסה כסף, היא עוד מכניסה את היד לכיס ומוציאה עשרות מיליונים על מנת לשקם את השוק העירוני".
כידוע, השוק העירוני נמצא בשלבי תכנון לקראת הפיכתו לשוק מטרופוליני ואטרקטיבי, שימשוך תיירות פנים וחוץ. התקציב שהושג בשלב זה לביצוע הפרויקט עומד על 55 מיליון שקל, וביצוע שלב הפיילוט צפוי לצאת לדרך במהלך שנת 2021.
יו"ר נציגות הסוחרים בשוק העירוני, אבינועם מימון, מסר בתגובה: "הנציגות קיבלה מהעירייה טיוטת הסכם ראשוני לעיונינו והנציגות מתכוונת לשבת עם אנשי מקצוע מובילים בתחום שילוו אותנו, ויכינו לנו הסכם על פי דעת הסוחרים והוותק שלהם. נחזור לעירייה ונשב ונדון במטרה להגיע להסכמה. תפקידה של נציגות הסוחרים לדאוג לסוחרים שיקבלו הסכם הוגן אחרי שנים של הזנחה וירידה דרמטית בהכנסות, ואנחנו מקווים שהעירייה תבוא לקראת ולטובת הסוחרים".
לעוד חדשות באר שבע