אם לשלושה ילדים (47), תושבת באר־שבע, הפכה לטענתה לנכה לצמיתות בשיעור של 70 אחוז, לאחר שבמסגרת כריתת רחם עקב גידול שפיר כרתו לה הרופאים בבית החולים 'סורוקה' חלק מהמעי הגס. לאור זאת, היא תובעת פיצויים מבית החולים 'סורוקה' בסכום מירבי של עד 2.5 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
ניתוח
ניתוח
ניתוח
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
מהתביעה שהגישה האשה באחרונה לבית משפט השלום בראשון לציון, באמצעות עו"ד שגית הראל ממשרד עורכי הדין גיל וניצן הראל, עולה כי לפני שבע שנים עברה התובעת ניתוח לכריתת רחם עקב גידול שפיר, וכבר עם פתיחת הבטן אובחנו הידבקויות רבות במעיים.
המנתחים, כך נטען בכתב התביעה, הזעיקו כירורג, אך עד להגעתו הם ניסו לשחרר את ההידבקויות תוך גרימת פגיעה קשה בלולאות המעי הדק, אשר אילצה אותם לכרות חלק ממנו. משך מספר חודשים לאחר הניתוח, כך על פי כתב התביעה, סבלה האשה מכאבים עזים, מצמרמורות ומחולשה רבה. עד היום, כך נטען, היא סובלת מהפרעות באכילה, מכאבי בטן, מבחילות ושלשולים.
מומחה לגניקולוגיה ומיילדות מטעם התביעה קבע כי ביצוע רשלני של ניתוח כריתת הרחם הוא שהביא לפגיעות רבות במעי הדק עם צורך בכריתת חלק מהמעיים. בחוות דעתו קבע המומחה כי לאור העובדה שהתובעת עברה בעבר שלושה ניתוחים קיסריים, היו המנתחים צריכים לקחת בחשבון סיכון מוגבר לקרע של המעי.
לדברי המומחה, אם הרופאים בבית החולים היו נוהגים בגישה זהירה ופועלים בצורה עדינה ומדויקת, היתה נמנעת הפגיעה במעיים שהתרחשה עוד בפתיחת הבטן. לדעת המומחה, הרופאים היו צריכים להמתין לכירורג שיגיע לבצע את ההפרדה או לתכנן עימו את טכניקת הניתוח. לאחר שהרופאים לא המתינו והמשיכו בניתוח, טוען המומחה בחוות דעתו, הם גרמו לפגיעה הקשה ולכריתת חלק מהמעי.
בכתב התביעה טוענת עו"ד שגית הראל, באת כוחה של האשה, כי הרופאים לא בדקו לפני הניתוח באופן יסודי את עברה הניתוחי של התובעת, ולא נתנו תשומת לב לעובדה שהתובעת מוגדרת בסיכון לאחר שבעברה שלושה ניתוחים קיסריים.
טרם הוגש כתב הגנה. מבית החולים "סורוקה" נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל בימים אלה ואנו לומדים אותו. נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".