השוק העירוני בבאר־שבע ידע לא מעט טלטלות בשנה האחרונה בגלל מגפת הקורונה. למשך שבועות ארוכים השוק היה סגור לתנועת קהל, והסוחרים השמיעו קול מחאה על מנת שיאפשרו להם לחזור לעבוד.
2 צפייה בגלריה
האמנים בפעולה
האמנים בפעולה
האמנים בפעולה
(חברת "יעדים")
מחאתם גברה כאשר חנויות במרכזי קניות נפתחו בזמן שהשוק נשאר סגור. בשבועות האחרונים אמנם חזר השוק לפעילות מלאה, אבל הסגר השלישי החזיר אותו לשגרת הקורונה האפורה.
עד שהסגר יוסר, מאמינים בשוק כי לסוחרים שיחזרו לערוך בו את הקניות תחכה חוויה צבעונית יותר. חיבור מעניין בין אומנים לסוחרים הוליד פרויקט ראשון מסוגו שמטרתו להחיות את סביבת השוק, להפוך אותו למקום זמין וידידותי יותר, וליצור שפה אומנותית במרחב הציבורי.
לפרויקט גויסו עשרה יוצרים מקומיים והם הוזמנו להשתתף בקורס פלייסמייקינג (Placemaking). השבוע משתתפי הפרויקט כבר התמקמו בכמה עמדות בשוק, חמושים במכחולים וצבעים הם החלו 'להתלבש' על המרחב ולשנות את פניו. בין השאר הם החלו לצבוע את המקלט הציבורי ולצייר שבילים צבעוניים. הסוחרים מצידם קיבלו את פני האומנים בחום ובהתלהבות.
2 צפייה בגלריה
תאי טלפון לבשו צבע
תאי טלפון לבשו צבע
תאי טלפון לבשו צבע
(חברת "יעדים")
"זה יוצר שפה עירונית אותנטית וצבעונית. אתה רואה את היצירות, יש כאן משהו מרגש, השוק הופך לחי ומעניין", אומרים בחברת 'יעדים' לקידום עסקי שמובילה את הפרויקט בשיתוף 'עתיקה להכיר', Offbit Productions, עמותת 'ארץעיר' ובתמיכת פדרציית מונטריאול.
יו"ר נציגות סוחרי השוק העירוני, אבינועם מימון, אמר: "אני מברך על המהלך הזה שבימים קשים אלה מפיח רוח חיים בצבעים מגוונים ומאירים לשיפור התחושה וההרגשה. אלה ניצנים ראשונים לשינוי התדמית של השוק. אני מבקש להודות לחברת יעדים על היוזמה המבורכת וכמובן לאומנים המוכשרים שנרתמו ברצון ואהבה למשימה, ועושים זאת מכל הלב והנשמה".
לשאלה, איך הגיבו סוחרי השוק לפרויקט, משיב מימון, "הסוחרים היו מאוד מופתעים לטובה והם מאוד מעריכים את זה. זה נותן תחושה טובה שתתרום לשיפור השוק ולחוויית הקנייה, וכולם יצאו נשכרים מזה".
לעדכונים - חדשות באר שבע