שני שוטרים מיחידת הבילוש במשטרת באר־שבע תובעים במיליוני שקלים את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בטענה כי מח"ש "תפרה להם תיק".
1 צפייה בגלריה
משטרת באר־שבע. הבלשים טוענים לפגיעה בלתי הפיכה | צילום: הרצל יוסף
משטרת באר־שבע. הבלשים טוענים לפגיעה בלתי הפיכה | צילום: הרצל יוסף
משטרת באר־שבע. הבלשים טוענים לפגיעה בלתי הפיכה
(הרצל יוסף)
קראו עוד:
כתב התביעה הוגש בימים אלה לבית משפט השלום בתל־אביב על ידי באי כוחם של השוטרים, עורכת הדין ורד כהן ועורך הדין רענן בר־און, לאחר שמח"ש הגישה בשעתו כתב אישום נגד שני השוטרים, יוסף בר ואבי עוזרי, בגין תקיפה של חשוד, כאשר כתב האישום מייחס להם עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והפרת אמונים.
בר ועוזרי, כמו גם שני שוטרים נוספים שהועמדו אז לדין באותה פרשה של הכאת חשוד, זוכו על ידי בית המשפט המחוזי בבאר־שבע, אשר קבע בשלהי חודש יוני 2016 כי "מהראיות עולה המסקנה בדבר היעדר סבירות התרחשות המיוחס למי מהנאשמים כתב האישום. כמו כן זיכויים של הנאשמים מתחייב לנוכח הבעייתיות בהתנהלות היחידה החוקרת במח"ש. המסקנה העולה מתיק זה הינה כי האירועים הנטענים בכתב האישום לא אירעו כלל".
בכתב התביעה האזרחית שהגישו שני השוטרים נטען כי מח"ש דאגה "לייצר" יש מאין כתב אישום, הביאה למעצרם של שני השוטרים, גררה אותם להליך כואב, יקר ומתיש, גרמה להם להוצאות כבדות ולפגיעה בלתי הפיכה, הן בשמם הטוב והן בנפשם.
בכתב התביעה מתארים עורכי הדין בר־און וכהן כיצד מח"ש, לטענתם, "תפרה תיק" למרשיהם, כאשר זו החליטה להגיש נגד שני השוטרים כתב אישום בכל מחיר. מח"ש, נטען בכתב התביעה, איימה על שני השוטרים בשלל איומים. כך למשל, על פי הנטען בכתב התביעה, איימו אנשי מח"ש על עוזרי כי אשתו תפיל את עוברה, שהוא יפוטר מהמשטרה, שלא יהיה מי שידאג לאוכל לילדיו, ושהוא עומד לאבד את ביתו ורכושו לאחר שישקיע את נכסיו בשכירת שירותי עורך דין. על בר, כך נטען בכתב התביעה, איימו במח"ש כי הוא לעולם לא יהיה יותר שוטר, וכי הוא יוותר ללא פרנסה.
מתוך הכרעת הדין שקדמה להגשת התביעה: "זיכויים של הנאשמים מתחייב לנוכח הבעייתיות בהתנהלות היחידה החוקרת"
עוד נטען בכתב התביעה כי על מנת לשבור את רוחו של בר, הוא הועבר לתא מעצר אחד בו ישבו גם עבריינים באופן שסיכן את חייו. בנוסף, נטען כי מח"ש כתבה מזכרים כוזבים, זיהמה עדויות וגרמה לגביית עדות שקר וגם ביצעה, כך על פי הנטען בתביעה, מסדר זיהוי פסול.
"במקום להתנהל כגוף אובייקטיבי", טענו באי כוחם של השוטרים, "אשר בוחן את העובדות ובורר אותן, התנהגה מח"ש כבריון חסר מעצורים, באופן פרובוקטיבי וחדור מטרה אחת בלבד - להרוס את התובעים".
טרם הוגש כתב הגנה. מהפרקליטות נמסר בתגובה: "כל הטענות במסגרת ההליך יתבררו בפני בית המשפט".
כל העדכונים - חדשות באר שבע