זה שוב מסתיים: מאז 24 במרץ נהנינו כולנו מהימים הארוכים של שעון הקיץ, אבל כניסתה של השנה העברית החדשה כבר מרמזת לכולנו שזה מסתיים בקרוב, וכולנו נעבור לשעון חורף.
3 צפייה בגלריה
שעון חורף
שעון חורף
שעון חורף
(צילום: Shutterstock)
שעון הקיץ, רק להזכיר, חשוב לא רק להנאה שלנו אלא גם לצריכת האנרגיה של המשק, ולפיכך נעשה בו שימוש ברוב מדינות העולם. סיומו מידי סתיו מהווה בעצם חזרה לשעון הסדיר, זה שהתקיים עוד לפני שנכנס שעון הקיץ לחיינו.
מהו לוח הזמנים לשנת 2023? שימו לב וסמנו ביומנים שלכם:
שעון החורף יחל רשמית בלילה שבין יום שבת ליום ראשון בתאריך 29 באוקטובר 2023. יש להזיז את השעון שעה אחת אחורה בשעה 2 בלילה, שתהפוך לאחת בלילה. שעון החורף יימשך עד לתאריך 29 במרץ 2024, אז נעבור לשעון הקיץ הבא.

3 צפייה בגלריה
(שעון חורף)

קראו גם:

בניגוד לתקופות בעבר, צריך לציין שלרובנו המעבר הזה צפוי להיות חלק מאוד, שכן רוב השעונים הדיגיטליים סביבנו - במכשירי הסלולר, בטלוויזיות, בשעונים החכמים וכו' - מתעדכנים לבד בשעה היעודה, כך שכל שנותר לנו לעשות הוא לכוון את שעה ההשכמה וליהנות מהשעה הנוספת שזכינו בה לשינה באותו לילה של המעבר.
איפה עדיין צריך "להזיז אחורה את המחוגים" כמו פעם? בעיקר בשעוני קיר או שעוני יד שאינם מחוברים לרשת ולכן אינם מתעדכנים אוטומטית במעבר השעות. זכרו, שעה אחת אחורה, כלומר אנחנו "מרוויחים" שעה נוספת.

3 צפייה בגלריה
המעבר לשעון חורף גורר החמרה בהפרעות שינה
המעבר לשעון חורף גורר החמרה בהפרעות שינה
ישנים עוד שעה
(צילום: shutterstock)

למי שנוסע לחו"ל או סתם מתעניין, זה מה שקורה בשאר העולם: במדינות האיחוד האירופי עוברים לשעון החורף ביום ראשון האחרון של אוקטובר, כלומר יחד עם ישראל. ברוב ארצות הברית וקנדה ייאלצו להמתין ליום ראשון הראשון של נובמבר, קרי 5 בנובמבר, כדי לעבור לשעון החורף.
אגב, קשה להאמין, אבל השימוש הראשון בשינוי השעה נעשה עוד ב-1908 בקנדה באופן מקומי, כשב-1916 הפכו זאת האימפריה האוסטרו-הונגרית וגרמניה למהלך ארצי במהלך מלחמת העולם הראשונה. מדינות רבות מיהרו לאמץ את המתווה, שמלווה אותנו עד היום. הרעיון עצמו הוצע לראשונה עוד ב-1895 על ידי מדענים מבריטניה וניו זילנד.