"לא יקום ולא יהיה. אני לא אוותר על הקמת בית חולים שני בבאר־שבע. אני נולדתי כאן ואני אמות כאן, ואני אעמוד על כך שיקום כאן בית חולים נוסף בבאר־שבע, שיהיה בית חולים ממשלתי. אני מעריך מאוד את בית החולים 'סורוקה', את רופאיו ואת כל הצוותים הרפואיים שלו. אני מעריך את הפעילות של בית החולים בימי חירום ובימי שגרה, ואת העובדה שהוא בית חולים יחיד שמשרת את אוכלוסיית הנגב ושמדובר בבית חולים מצטיין. יחד עם זאת, אני בעד תחרות ועומד על כך שיוקם כאן בית חולים נוסף. אני לא אוותר בנושא הזה".
2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ'
(צילום: הרצל יוסף)
כך אמר ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', בדבריו באירוע השנתי של עמותת "ידידי סורוקה", שהתקיים ביום שני השבוע באמפי עומר והוקדש השנה לגיוס משאבים להקמת יחידה חדשה לטיפול נמרץ בבית החולים "סורוקה".
באירוע, בו השתתפו כ־1,000 איש, בהם ראשי ערים ורשויות בדרום, חברי הנהלת "הכללית" ו"סורוקה", נתרמו כחמישה מיליון שקל. בין התורמים המרכזיים נמנים הקרן לידידות, קבוצת icl, ועד עובדי מפעלי ים המלח, ועד עובדי רותם אמפרט, ועד מכתשים אדמה, וקרן אהרון גוטרווירט.
"שירותי בריאות כללית" הודיעו על מצ'ינג (מימון תואם), כך שעל כל שקל שנתרם ה"כללית" תוסיף את אותו הסכום בהתאמה, כך שבסך הכל יעמוד הסכום למימון הקמת היחידה החדשה לטיפול נמרץ ב"סורוקה" על כעשרה מיליון שקלים. למימון הפרויקט שותף גם משרד הבריאות.

2 צפייה בגלריה
בית חולים סורוקה
בית חולים סורוקה
בית חולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

את היחידה החדשה מיועד לנהל ד"ר ליאור פוקס, מומחה ברפואה פנימית ובטיפול נמרץ ורופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. היחידה תכלול 12 חדרי אשפוז מרווחים בשילוב של טכנולוגיה חדישה ומתקדמת. הפרויקט כולל בינוי יחידה בגודל של 1,200 מ"ר והצטיידות בטכנולוגיות מצילות חיים.
"בית החולים", ציין מנהל "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, "מצוי בתנופת פיתוח חסרת תקדים, במבנים, בטכנולוגיות ובכוח אדם מוביל, שהיא פרי השקעה אדירה של 'כללית' ב'סורוקה' וגם בזכות ידידינו בארץ ובעולם. התגייסות הקהילה למען המרכז הרפואי היא חלק בלתי נפרד בהצלחותינו. מערך מציל החיים של סורוקה הינו מערך מצטיין ומוביל ברמה לאומית ובינלאומית. ערב ההתרמה הוקדש לבניית יחידה חדשה לטיפול נמרץ, שתגדיל משמעותית את היכולות של בית החולים ותמנע מצבים בהם אין מיטת טיפול נמרץ למי שזקוק".