בשורה חשובה לנכי צה"ל המתמודדים עם הלם קרב: משרד הביטחון פרסם באחרונה שני מכרזים להקמת מרכזים טיפוליים בבאר־שבע והדרום שיאפשרו למטופלים לקבל מענה קרוב לאזור מגוריהם מבלי שיצטרכו להרחיק למרכז הארץ.
2 צפייה בגלריה
פינוי נפגעים לסורוקה במהלך המלחמה
פינוי נפגעים לסורוקה במהלך המלחמה
פינוי נפגעים לסורוקה במהלך המלחמה
(צילום: הרצל יוסף)

היוזמה להקמת המרכזים נולדה בעקבות ראיון ב"מיינט באר שבע והנגב" עם בר ג'ורנו, תושב באר־שבע שמתמודד עם הלם קרב, שהתפרסם בחודש אוגוסט 2022.
בראיון דיבר ג'ורנו על הקשיים שהלומי קרב, תושבי הדרום, מתמודדים איתם בקבלת הטיפול, ובהם בירוקרטיה סבוכה ונסיעות למרכזים רפואיים במרכז הארץ. "כואב לי שאני יודע שאנשים עוברים את מה שחוויתי ואין להם מענה ואני רוצה שתהיה להם מסגרת", אמר ג'ורנו.
ג'ורנו פנה לראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', בבקשה לקדם את הקמת המרכז הטיפולי. דנילוביץ' מצידו הרים את הכפפה, והשבוע בישר על ההקמה הצפויה של המרכזים.

נלחמים למענם


דנילוביץ' עדכן כי המכרזים שפורסמו כוללים הקמת "בית מאזן" וחווה טיפולית שיעניקו טיפולים לנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט־טראומה. בעקבות פרסום המכרזים של משרד הביטחון, פנתה העירייה בימים האחרונים לעמותות וארגונים שיתמודדו במכרזי ההקמה וההפעלה של שני המוקדים, בתקווה שייבחרו הגופים הטובים ביותר להפעלת המרכזים.

2 צפייה בגלריה
בר ג'ורנו
בר ג'ורנו
בר ג'ורנו
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

דנילוביץ' הודה למשרד הביטחון ולמנהלת אגף השיקום על פרסום המכרזים. "בימים אלה, שמתווספים בכל יום נופלים ופצועים מקרב כוחות הביטחון, חשיבות הטיפול בהלומי קרב הופכת לחובה מוסרית של המדינה, ואנו נעמוד על כך שהיא ממומשת", הוא ציין והודה לג'ורנו על תרומתו במאבק.
ג'ורנו מביע השבוע סיפוק רב מההחלטה להקים בעיר את המרכזים החדשים. "קודם כל אני רוצה להגיד תודה לרוביק דנילוביץ' על זה שנלחם בשנה וחצי האחרונות מול משרד הביטחון ומול הגורמים הרלוונטיים", הוא אומר ומדגיש, "אם הנושא היה חשוב אז, עכשיו בטח שהוא חשוב לאור המלחמה, אחרי כמות ההרוגים והלומי הקרב שיהיו בסוף מלחמת 'חרבות ברזל'. אותי זה מרגש מאוד".
ג'ורנו מוסיף כי "זה חשוב מאוד ויש פה צורך בכל הדרום, לא רק בבאר־שבע, שתהיה נגישות. אני הייתי צריך לנסוע לבית החולים שיבא בשביל לקבל טיפול, והיום אם הדבר הזה יהיה בדרום, זה יקל על הלומי הקרב, שגם כך קשה להם כל התהליך. זה מרגש ואני שמח שזה יהיה בעיר שלנו".