היום (חמישי) החלה הפעלת מכשיר ה"סופיה", שמאפשר זיהוי מהיר של נגיף הקורונה בתוך כ- 15 דקות, במתחמי הדיגום במרפאת י"א בבאר שבע. מיום ראשון המכשיר יפעל במתחם הדיגום במרכז לרפואה יועצת באשקלון. המכשיר הופעל לראשונה השבוע בנגב בבית החולים סורוקה.
2 צפייה בגלריה
מכשיר הסופיה בפעולה
מכשיר הסופיה בפעולה
מכשיר הסופיה בפעולה
(צילום: דוברות הכללית מחוז דרום)
קראו עוד:
במחוז דרום של הכללית הוא הוא אחד הראשונים שהחלו להפעיל את מכשיר ה"סופיה" בקהילה. המכשירים שהוצבו במתחמי בדיקות הקורונה בבאר שבע ובאשקלון הם שניים מ- 13 מכשירים שקיבלה כללית ממשרד הבריאות, ומיועדים לדגימה במתחמים במוקדי תחלואה גבוהה, שסוכמה בין סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, לבין מנכ"ל כללית, פרופ' אהוד דודסון.
2 צפייה בגלריה
נותן תשובות תוך רבע שעה
נותן תשובות תוך רבע שעה
נותן תשובות תוך רבע שעה
(צילום: דוברות הכללית מחוז דרום)
יתרונו של המכשיר הוא בזיהוי הוודאי של נשאות לקורונה המיועד לנבדקים עם תסמינים. הדגימה ל"סופיה" תילקח רק למטופלים בעלי תסמינים, על המטופל שנבדק לנהוג בהתאם להנחיות ולהיכנס עם תום הבדיקה לבידוד ולהמתין לתוצאה שתתקבל במערכת. במידה והתשובה שתתקבל שלילית, תידרש בדיקה רגילה נוספת לדגימה שנלקחה מהמטופל. כלומר, הבדיקה ב"סופיה" תתרום לזיהוי מהיר יותר של החיוביים לנגיף.
בתוך כך עולה מנתוני משרד הבריאות, כי מאז פרוץ נגיף הקורונה לפני כשמונה חודשים, אובחנו בבאר שבע 5,295 חולים מאומתים בקורונה. נכון להיום מספרם של החולים הפעילים בבירת הנגב עומד על 1,306, מהם אובחנו 498 חולים חדשים רק בשבוע האחרון. על פי נתוני משרד הבריאות, בוצעו בשבוע האחרון בבאר שבע 7,924 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה ו-6.28 אחוז מהן הניבו תוצאות חיוביות.
כל העדכונים - חדשות באר שבע