איזו גלידה הכי טובה בבירת הנגב? זו השאלה ששאלנו אתכם, תושבי באר שבע והנגב, במבחן הגלידריות הגדול של קיץ 2022. ההכרעה שלכם ושלכן הייתה ברורה: יש הרבה גלידריות טובות ואהובות בעיר, אבל יש אחת שלפי המשאל שלנו מנצחת את כולם.
4 צפייה בגלריה
מבחן הגלידריות 2022 - אתם בחרתם
מבחן הגלידריות 2022 - אתם בחרתם
מבחן הגלידריות 2022 - אתם בחרתם
(צילום מסך)
מה היו תשובות הגולשים והגולשות? יש מי שבחר את גלידה גולדה, המותג המוכר והאהוב שסניפיו פרושים בכל הארץ, ומתאפיין בטעמים יוצאי דופן כמו גלידת בייגלה מלוח. גולשים אחרים הזכירו גלידריות מיתולוגיות כמו "גלידה מונטנה" האהובה שסגרה לפני עשרות שנים את שעריה בעיר, ויש מי שבחר את גלידריית אפוגאטו, החדשה יחסית בבאר שבע, וממוקמת בשדרת ביג.
כולן טעימות ואהובות אבל יש אחת שניצחה את כולן בלי להתאמץ, וזכתה למרב קולות הגולשים. המנצחת הגדולה של באר שבע לפי המשאל של "מיינט באר שבע והנגב" היא: גלידה באר שבע.
"גלידה באר שבע ללא מתחרים", "הוותיקה והטעימה", "מה השאלה בכלל? רק גלידה באר-שבע", אלה היו רק חלק מתגובות הגולשים, שנשארו נאמנים למותג הבאר שבעי הוותיק.
4 צפייה בגלריה
גלידה באר שבע. מנצחת בענק
גלידה באר שבע. מנצחת בענק
גלידה באר שבע. מנצחת בענק
(צילום: פרטי)
גלידה באר שבע הוקמה בשנת 1950, כלומר לפני 72 שנים, על ידי יוליה רוטנברג ילידת פולין, החנות הראשית ממוקמת ברחוב הדסה פינת החלוץ בעיר העתיקה. כיום נכדה של יוליה, עודד בר, הוא המנכ"ל ובעלי הרשת.
קראו גם:
לגלידה באר שבע יש היום סניפים בכל רחבי הארץ, ובישראל כבר מכירים אותה כגלידה איכותית אבל נראה שבבירת הנגב אין לה מתחרים. למרות כניסת הרשתות הגדולות, הקהל הבאר שבעי נשאר נאמן לגלידה שלו.
ואיך הגיב על הבחירה של תושבי באר שבע, עודד בר המנכ"ל והבעלים? הוא ממש לא הופתע.
"גלידה באר-שבע היא הגלידה הוותיקה בישראל", הוא אומר ומוסיף: "כבר 72 שנים שאנו מכינים בסניף בעיר העתיקה, מדי יום ביומו, גלידה טרייה מחומריים טבעיים ומשובחים בלבד. הגלידה שלנו לא מכילה חומרים תעשייתיים, צבעי מאכל, מייצבים ומתחלבים. היא מתוקה פחות ובריאה יותר. הלקוחות שלנו יודעים שגם הטעם האהוב עליהם לא יהיה בדיוק כמו בפעם הקודמת שליקקו אותו. זה חלק מהקסם של גלידה ארטיזינלית, כזו שמתבצעת ביד אומן".
4 צפייה בגלריה
גלידה באר שבע. תהליך ההכנה
גלידה באר שבע. תהליך ההכנה
גלידה באר שבע. תהליך ההכנה מתבצע ביד אומן
(צילום: פרטי)
4 צפייה בגלריה
גלידה באר שבע
גלידה באר שבע
גלידה באר שבע. גם הטעם האהוב עליהם לא יהיה בדיוק כמו בפעם הקודמת
(צילום: פרטי)
ייחוד נוסף של הגלידריה הבאר שבעית, לדברי בר, הוא המשפחתיות שהיא מסמלת. "לצד עשרות עובדים, ניתן תמיד למצוא גם את שאר בני המשפחה, הנינים של יוליה, אם בייצור, בניהול או במכירה. לצד הלקוחות המקומיים תמיד תמצאו משפחות, קבוצות של מטיילים שבאים להעלות נוסטלגיה או לראות את הפלא של גלידריה שפועלת 72 שנים ומציגה מדי יום כ-60 טעמי גלידה, מהנוסטלגיים ביותר כגון מוקה ובננה ועד לטעמים המוכרים יותר כיום כמו בייגלה, רפאלו, מסקרפונה ואמרנה וממש בימים אלו מוצגת תחילתה של סדרת הקראנץ שלנו- פיסטוק קראנץ ובננה קראנץ".
לעדכונים -חדשות באר שבע
פורסם לראשונה: 13:48, 01.08.22