אם הבחירות המקומיות לראשות עיריית באר־שבע צפויות להתנהל על מי מנוחות, מסתמן כי דווקא המירוץ למועצת העירייה עשוי להיות מסקרן במיוחד.
2 צפייה בגלריה
שחדה אבן ברי
שחדה אבן ברי
שחדה אבן ברי
(צילום: הרצל יוסף)
אחרי מספר רשימות שהודיעו על התמודדותן, רשימה נוספת המתגבשת בימים אלה צפויה בקרוב לצאת לאור. אלא שהפעם לא מדובר ברשימה "שגרתית", אלא ברשימה יהודית־ערבית משותפת של אנשי אקדמיה ופעילי ציבור.
גורמים הנמצאים מאחורי הקלעים של היוזמה בטוחים כי דווקא מצע אזרחי, כזה שיטפל בבעיות היומיום של התושבים, עשוי לזכות בתמיכה גדולה. אותם גורמים מוסיפים כי הרשימה שתתגבש תהיה א־פוליטית ואין לה שום קשר לשום מפלגה.
כרגע מסתמן כי מי שעשוי להיות בראש הרשימה ואולי אף להוביל אותה הוא עו"ד שחדה אבן ברי, תושב באר־שבע שמחזיק משרד בעיר כבר עשרות שנים. אבן ברי הוא פעיל חברתי ידוע, שפועל בין היתר, למען אוכלוסיות מוחלשות.

קראו גם:

"יש התלהבות גדולה מהרעיון הזה כי לאנשים נמאס משיח השנאה", אומר אבן ברי בשיחה עם "מיינט הנגב". "לאנשים נמאס מכל העוינות הזאת, הם מבינים שאין ביטחון אישי בלי הבנה, שיתוף, חיבור, הליכה ביחד. את החששות אפשר להסיר רק על ידי הידברות, מפגשים ושותפות. הגורמים הקיצוניים בחברה מנסים למנוע את הקשר הזה ואת השותפות הזאת".

"רוצים לחיות בשלום"


ברשימה המתגבשת בונים על תושבי העיר שעברו אליה מהמגזר הבדואי וגם על תמיכתם של סטודנטים. ההערכה היא כי מדובר בגרעין בסיסי של רבבת תושבים לפחות.

2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)

טודנטים שלומדים בבאר־שבע הגיבו בחיוב לריצה משותפת של ערבים ויהודים. "זה רעיון טוב", אומר חאלד, סטודנט באחת המכללות בבאר־שבע. "אני חושב שהאוכלוסייה היהודית תופסת את כל הבדואים כאנשים שליליים, וזה לא נכון, מיעוט קטן שנוהג בכל מיני דברים לא טובים גורם להם לחשוב ככה. רוב הבדואים הם אנשים נורמטיביים שכל מה שהם רוצים זה לחיות בשלום ולהשתלב בחברה". ל"מיינט הנגב'" נודע כי הרשימה תכלול עורכי דין, אנשי רפואה, פעילים חברתיים, ועוד.
"בינתיים אני שומע רק דברים טובים על הכוונה לרוץ ברשימה משותפת", אומר עו"ד שחדה אבן ברי.
גורם פוליטי אומר כי רשימה שכזו עשויה להעלות את אחוזי ההצבעה בבאר־שבע. "זה לא סוד שבאר־שבע היא עיר שנוטה חזק לצד הימני של המפה הפוליטית", הוא מסביר, "רשימה שכזו תמשוך לא מעט אש, וסביר להניח שיהיה מי שירצה לסמן אותה כבעייתית. אני לא אתפלא אם חלק מהרשימות ינסו לעשות קמפיין נגדה כדי לזכות בתמיכה גדולה יותר מהציבור הימני".
גורם אחר בעירייה סבור כי הצלחה של רשימה כזו תלויה בראש ובראשונה באנשים שישתלבו בה. "אם לא יהיו שם גורמים חברתיים ממש בולטים, אני מתקשה לראות איך רשימה כזו תהיה גורם דומיננטי בבחירות".