עד לפני כשלושה שבועות האמין הפסנתרן הבינלאומי אסף קליינמן, יליד באר שבע, שעושה קריירה על במות הקונצרטים בחו"ל, כי יתגשם חלומו ליטול חלק בקונצרט של הסינפונייטה הישראלית באר שבע, שאמור היה להתקיים במוצאי השבת הקרובה במשכן לאומנויות הבמה בבאר-שבע לציון החזרה לשגרה, כשאיש לא חשב אז על הגל השני של הקורונה. בשל ההחמרה במגבלות, עליהן הוחלט השבוע, יתקיים הקונצרט במתכונת מקוונת ללא קהל באולם.
קליינמן (33) עשה לפני כשלושה שבועות את הדרך מאוסטריה לישראל בטיסה מיוחדת, כדי להכין את עצמו לקראת הקונצרט "אמדאוס אמדאוס", אך במקום זאת הוא נאלץ להיכנס לבידוד נוכח מגבלות הקורונה. במשך שבועיים הוא שהה בבידוד באחד מבתי המלון בים המלח. "תחושה לא נעימה להיות מבודד", הוא סיפר השבוע ל'מיינט באר שבע', "עשיתי את כל הדרך לישראל בטיסת חילוץ כדי להשתתף בקונצרט ואני מוצא את עצמי בבידוד, עושה יוגה ומנגן על פסנתר חשמלי שאבא שלי הביא לי".
1 צפייה בגלריה
אסף קליינמן. הגיע בטיסה מיוחדת מאוסטריה
אסף קליינמן. הגיע בטיסה מיוחדת מאוסטריה
אסף קליינמן. הגיע בטיסה מיוחדת מאוסטריה
(צילום: קיריל בשקירוב)
אסף קליינמן נולד וגדל, כאמור, בבאר שבע ובגיל שבע, הוא כבר למד בקונסרבטוריון העירוני. בהמשך הוא למד באקדמיה למוזיקה בירושלים ובבית הספר למוזיקה שבאוניברסיטת תל אביב. את הופעתו הראשונה עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע, הוא קיים כשהיה בן 16 ומאז הוא מופיע עמה פעמים רבות במהלך השנים. "באר שבע", הוא מציין, "היא השורשים שלי ואני תמיד שמח לבקר ולהופיע כאן". כשהוא התבשר ביום שני בערב על ההחלטה לבטל את מופעי התרבות בארץ בשל העלייה בגרף התחלואה בקורונה, הוא לא הופתע. "זה אמנם מאד מאכזב לא להופיע בפני קהל שיושב באולם", הוא אומר, "אבל כשגרף התחלואה עולה, אין הרבה מה לעשות. תרבות חשובה לרוח האנושית ואני מבין את הסיטואציה. נקווה שיימצא המתווה שיאפשר בעתיד לשוב ולהופיע בפני קהל. לא לזה ציפיתי, כשהתברר לי שלא ניתן יהיה לקיים את הקונצרט במתכונתו הרגילה. אני לא רגיל להופיע מול אולם ריק. בעצם, אין ברירה אחרת נוכח המציאות העכשווית. יהיה לי מאד חסר המגע עם הקהל".
את שהותו בארץ עושה קליינמן בבית הוריו בבאר שבע, כשנגיף הקורונה שיבש לו את התכניות. על פי התכנית המקורית, הוא היה אמור לאחר הקונצרט עם הסינפונייטה של באר שבע לטוס לפסטיבל באיטליה, אבל כמובן שזה לא יקרה ובשלב זה, כל עוד השמיים סגורים, הוא נשאר בארץ כשאשתו נשארה בחו"ל, שם הוא מתגורר בעשור האחרון.
בעקבות ההנחיות החדשות החליטה הנהלת הסינפונייטה הישראלית באר שבע לקיים את הקונצרט בגרסה מקוונת בשידור חי. כל מי שרכש כרטיס לקונצרט יקבל לינק לצפייה ישירה בעוד נגני הסינפונייטה ינגנו על הבמה כשמחיצות שקופות מפרידות ביניהם וגם יישמר המרחק בזמן הנגינה על הבמה. "החלטנו שאנחנו לא רוצים לוותר על הקונצרט", ציינה מנכ"לית הסינפונייטה, קלאודיה צובל, "הקהל שלנו צמא למוזיקה איכותית ולכן הקמנו מערך אשר יאפשר לנו לשדר את הקונצרט באופן מקוון ובשידור ישיר. עכשיו גם שוחרי מוזיקה קלאסית בארץ ובעולם יכולים לרכוש כרטיסים וליהנות מקונצרט קלאסי עם תזמורת חיה על הבמה וסולן בינלאומי".