לפני החגים קנתה שרה תנור חדש מחברה ידועה, וכשהמוביל הציב אותו במטבח היא חיברה אותו לחשמל ורצתה לחנוך את הגעתו באפיית עוגה. אולם, ברגע שכיוונה את הטמפרטורה לאפייה, החשמל קפץ.
1 צפייה בגלריה
התנור לא תיפקד
התנור לא תיפקד
התנור לא תיפקד
(צילום המחשה: Shutterstock)
היא פנתה לשירות של החברה וזו שלחה טכנאי, שאבחן שגוף החימום לא חובר כראוי וגרם לקצר. אלא שגם לאחר שהטכנאי תיקן, סידר, החליף והזיז, הבעיה חזרה בכל פעם ששרה ניסתה להפעיל את התנור.
שרה ביקשה לבטל את הקנייה ולקבל תנור חדש, ואף הציעיה לשלם את ההפרש לדגם משופר וחדש יותר, אבל בחברה לא הסכימו והציעו לשלוח טכנאי בפעם השלישית.
שרה סירבה וטענה שמדובר בתנור חדש ויקר, שבזבזה זמן יקר על המתנה לטכנאי וגם נאלצה לזרוק מוצרים לפח. היא ביקשה לקבל את הכסף בחזרה - או תנור חדש.  

קראו גם:

במועצה לצרכנות מסבירים שהאחריות על מוצרי חשמל מחייבת שההתקנה תבוצע על ידי מתקין מוסמך כמתבקש. במקרה של פגמים חוזרים ונשנים במוצר שמצוי בשנת האחריות הראשונה, מחויב בית העסק לתקן את הפגם. והיה ואינו מצליח לעשות כן, עליו להחליף את המוצר בחדש ותקין.
מה עושים? יש לפנות לבית העסק ולציין בפניו כי תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) מחייבות את תיקון הפגם. מכיוון שהפגם חוזר על עצמו, הלקוח זכאי להחלפת המוצר בחדש ותקין.

ביטוח באקסטרים


נירית ביקשה לרשום את בתה לחוג ג'ודו. כשדיברה עם המדריך נאמר לה שבנוסף לתשלום החודשי עליה לשלם 50 שקלים עבור דמי הרשמה וביטוח, והיא הופתעה: הרי היא משלמת עבור פוליסת ביטוח תאונות אישיות כחלק מתשלומי החובה לגן ולבית הספר.
תיקון מספר 10 לחוק הספורט הסדיר את הנושא כך שהורים לא יידרשו לשלם עבור כפל ביטוחי.
ההורים משלמים עבור פוליסת ביטוח תאונות אישיות כחלק מתשלומי החובה שלגן ולבית הספר. ביטוח זה מכסה את הילד במשך כל שעות היום - בבית הספר, בבית ובחוגים. יחד עם זאת, ישנם חוגים שדורשים תשלום עבור ביטוח תאונות אישיות מורחב. ייתכן כי יש לכך הצדקה כאשר מדובר בפעילות ספורטיבית "אקסטרים", בשל שיעור פציעות גבוה, כשיתכן שהביטוח שבמסגרת תשלומי ההורים לבית הספר אינו מכסה את הסיכון הכרוך בה.  
מה עושים? במועצה לצרכנות מזכירים כי על פי תיקון מס' 10 לחוק הספורט, אם הפעילות בחוג כרוכה בסיכון שאינו מכוסה בפוליסה של התלמיד, רשאי מפעיל החוג ואף חייב לדאוג לכיסוי ביטוחי מורחב.