במקביל למשחקים בפלייאוף העליון מנסים בהפועל באר־שבע להרכיב את הפאזל לקראת העונה הבאה והשם החם ביותר על הפרק בשבועות האחרונים הוא של הקשר דור מיכה. בימים האחרונים החליטו להאיץ את המגעים מול מיכה שמשחק באנורתוסיס פמגוסטה מהליגה הקפריסאית. המטרה הרשמית של מקבלי ההחלטות היא להחתים את מיכה כבר בימים הקרובים, ובכך לייצר אמירה בכל מה שקשור למטרות הקבוצה בעונה הבאה.
קראו גם:
מיכה צפוי להיות אחד המרוויחים הגדולים בסגל, וההערכות הן ששכרו יגיע ל־300 אלף דולר בעונה. בכך הוא צפוי להשתוות לכוכב הבלתי מעורער של האדומים ז'וסוואה.
"בעונה שעברה אחת ההחלטות שהתקבלו היתה שנחתים את מיגל ויטור ואת ז'וסוואה קודם כל כדי לסמן לאחרים להצטרף למתווה הקיצוץ", סיפרו השבוע במועדון. "הפעם המטרה היא לאותת על הכוונות שלנו לחזור להיות קבוצה משפיעה בצמרת הטבלה".
6 צפייה בגלריה
ז'וסוואה. החמצה גדולה נגד מכבי
ז'וסוואה. החמצה גדולה נגד מכבי
ז'וסוואה. החמצה גדולה נגד מכבי
(צילום: הרצל יוסף)
השיחות עם מיכה החלו למעשה כבר לקראת חלון ההעברות של חודש ינואר עם חזרתה של אלונה ברקת לקדמת הבמה. ברקת רצתה מאוד לחזק את הסגל עם מיכה, אבל הקבוצה הקפריסאית סירבה לשחרר אותו מבלי שתקבל פיצוי כספי גדול, ובאר־שבע לקחה צעד אחורה.
במהלך הימים האחרונים פורסמו מספר ידיעות על כך שמקורבים של מיכה הציעו אותו למכבי חיפה, אבל הבעלים של המועדון, יעקב שחר, כבר הודיע שאין כוונה כזו. במקביל, בבאר־שבע החליטו להאיץ את המגעים מול קפטן מכבי תל־אביב לשעבר. בקבוצה מעריכים שהדיבורים על חיזורים מצד מכבי חיפה הם כנראה חלק מטקטיקת המשא ומתן מול משפחת ברקת.
על פי גורם בכיר במועדון, התנהלו כבר לא מעט שיחות בנושא בין הפועל באר־שבע לסוכנו של מיכה, רונן קצב. "שני הצדדים מעוניינים לסגור", סיפר גורם המעורה במשא ומתן. "דור רוצה לחזור לכדורגל הישראלי והפועל באר־שבע היא בהחלט המועמדת המובילה לקלוט אותו. אם לא יהיו התפתחויות בלתי צפויות, הסיפור הזה ייסגר תוך שבוע עד שבועיים".
6 צפייה בגלריה
קבהא ואלחמיד. חוגגים את השיוויון מול מכבי
קבהא ואלחמיד. חוגגים את השיוויון מול מכבי
קבהא ואלחמיד. חוגגים את השיוויון מול מכבי
(צילום: הרצל יוסף)
השילוב של מיכה, אם וכאשר יחתום בקבוצה, צריך עוד להיבחן בצד המקצועי. לא רק בשכר יש קווי דמיון בין מיכה לז'וסוואה. לא מעט אנשי מקצוע טוענים שלא יהיה פשוט לשני הטאלנטים האלה, שכל אחד מהם אוהב מאוד להחזיק את הכדור, לשחק אחד ליד השני. נושא נוסף שצריך לעלות על הפרק קשור בקשר הפורטוגלי, שיבין די מהר שהוא כבר לא הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, ושיש לידו שחקן נוסף שאור הזרקורים מופנה גם אליו.
קפיצת מדרגה?
כאמור, עסקת דור מיכה אמורה להיות הסמן הימני לתחילת מסע השדרוג שמתכננים בהפועל באר־שבע לקראת העונה הבאה. שחקן נוסף שמועמדותו נבחנת ברצינות הוא קשר מכבי תל־אביב ואקס הפועל באר־שבע דן ביטון, שמעמדו במכבי נמצא בירידה חדה והוא אפילו לא נכלל בסגל למשחק נגד באר־שבע.
בקיץ שעבר יוסי אבוקסיס דחה הצעה מצד סוכנו של ביטון, דודו דהאן, להחזיר הביתה את הקשר. אבוקסיס חשש שביטון ידרוך על הרגליים של ז'וסוואה ולהיפך. ביטון אמור לחזור לאחר סיום העונה ללודוגורץ, והסיכוי שמכבי תצרף אותו פעם נוספת בהשאלה הוא נמוך מאוד. בבאר־שבע מודים שהאופציה של דן ביטון מעניינת, במיוחד בגלל שמדובר בשחקן בית, אבל הבהירו כי אין כוונה לשלם עליו סכומים גבוהים, וכרגע הנושא תלוי בעיקר במשא ומתן עם מיכה, ובעסקה שיביא לשולחן הסוכן דודו דהאן.
6 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה (במרכז). לא הצליח לשחזר את המשחק נגד מכבי חיפה
אלטון אקולטסה (במרכז). לא הצליח לשחזר את המשחק נגד מכבי חיפה
אלטון אקולטסה (במרכז). בקבוצה רוצים להתחזק בעוד שני שחקני התקפה לפחות
(צילום: הרצל יוסף)
תפקידים נוספים בהם הקבוצה רוצה להתחזק: שוער, מגן שמאלי, ולפחות שני שחקני התקפה. בקבוצה מקווים להחתים שחקנים ישראלים מובילים כשהשמות של אופיר מרציאנו, עדן שמיר וניר ביטון הוזכרו. במועדון היו רוצים מאוד לראות את גבי קניקובסקי מגיע לנגב, אבל מכבי נתניה הציבה עליו תג מחיר של שני מיליון יורו וההערכות הן שהשחקן עצמו יעדיף לבדוק אפשרויות באירופה.
שחקן נוסף שכל הזמן מוזכר הוא מאוויס צ'יבוטה, שחקנה לשעבר של מכבי תל־אביב ובני יהודה. המועמדות של צ'יבוטה קמה ונופלת בהתאם למצבו בבולגריה. ככל הידוע הקשר ההתקפי מעוניין לחזור לארץ, ובבאר־שבע בהחלט ינסו לבדוק את האפשרות לצרף אותו אם יהיה מדובר במחיר שפוי.
חשוב לציין שבסביבה הקרובה של משפחת ברקת לא מזכירים את המילה אליפות לקראת העונה הבאה. מקורבים לאלונה ואלי ברקת טוענים כי המסע של הקבוצה לצמרת הגבוהה עשוי להימשך אפילו שנתיים והעונה הבאה תהיה רק שלב נוסף בדרך לשם. "קשה יהיה לעשות קפיצה מהרמה הלא גבוהה של העונה הנוכחית היישר לרמות של מכבי תל־אביב ומכבי חיפה", מודים מקורבים לאלונה ברקת. "רק אם הן ייחלשו נהיה פקטור מכריע בצמרת. המשחקים נגד מכבי חיפה ומכבי תל־אביב בשני המחזורים האחרונים יצרו אשליה קטנה שאנחנו יכולים להתמודד מולן, אבל לאורך זמן צריכים לקרות הרבה דברים כדי שזה יתממש, ולכן המטרה היא לשדרג בקיץ הקרוב את הסגל ובקיץ הבא לעשות עוד קפיצת מדרגה".
6 צפייה בגלריה
עמית ביטון (מימין) במדי הפועל ב"ש. הותיר רושם חיובי אך נפצע
עמית ביטון (מימין) במדי הפועל ב"ש. הותיר רושם חיובי אך נפצע
עמית ביטון (מימין) במדי הפועל ב"ש. הותיר רושם חיובי אך נפצע
(צילום: הרצל יוסף)
ועוד בענייני העונה הבאה: הבלם עמית ביטון שיצא להתרשמות בקורטרייק הבלגית, לא צפוי להמשיך בקבוצה. ביטון הותיר רושם חיובי באימונים הראשונים, אך חש ברגישות בשרירי הבטן והצטווה לנוח, והחלטה בעניינו תתקבל מאוחר יותר.
הגיים צ'יינג'ר מבחינת הפועל באר־שבע יהיה טמון בהחתמת הזרים. במועדון כבר נפלה החלטה עקרונית לוותר על מרסלו מלי, וההערכות הן שגם הברזילאי פארליי רוסה, שלא בדיוק מציג יכולת גבוהה, ישוחרר בסיום העונה. לרוסה יש חוזה בקבוצה לעונה נוספת וכדי להיפרד ממנו הקבוצה תצטרך לשלם לו פיצוי כספי לא מבוטל.
בגדול יש לבאר־שבע מקום לשלושה זרים, כולם בחלק הקדמי, ועכשיו הכדור נמצא אצל עוזר המאמן אליניב ברדה והסקאוט דודו עזריה שמנסים לאתר מועמדים מתאימים.
בכלל, בעקבות הודעת העזיבה של המנכ"ל אסי רחמים, שבשנים האחרונות היה מעורב מאוד בהיבט המקצועי, ובגלל שטרם נבחר מנכ"ל חדש, ברדה מוצא את עצמו מתעסק לא מעט בהכנות לעונה הבאה, והוא זה שמעדכן את המאמן רוני לוי ואת הבעלים אלונה ברקת כאשר עולה על הפרק מועמד חדש לחזק את הסגל.
אפרופו סוגיית המנכ"ל: כפי שפורסם ב"ידיעות הנגב" לפני מספר שבועות, אבי כליף הוא עדיין המועמד המוביל לתפקיד. בסביבתו של כליף אומרים שמבחינתו ואחרי שבחן את הדברים, הוא מוכן לקחת על עצמו את התפקיד. כעת הכדור נמצא אצל אלונה ברקת שעדיין בודקת מועמד או שניים נוספים. ברקת תהיה חייבת להחליט בכל אופן בקרוב כי רחמים מסיים את תפקידו בסוף החודש הזה.
צומת אשדוד
עם כל הכבוד לתכנון העונה הבאה, להפועל באר־שבע עדיין יש מטרה חשובה לסיים את העונה הנוכחית במקום הרביעי שעשוי להספיק בסיטואציה מסוימת להשתתפות באירופה.
למרות שני המשחקים האחרונים בהם הציגה הקבוצה יכולת משופרת והיתה קרובה מאוד לנצח את מכבי תל־אביב, העובדה היא שהאדומים עדיין לא השיגו ניצחון בפלייאוף העליון. לרוני לוי יש מאז הגעתו ניצחון ליגה בודד על בני יהודה.
"זה נראה הרבה יותר טוב", אמר רוני לוי לאחר המשחק מול מכבי כשהוא מתכוון למשחקים הראשונים של הקבוצה תחת הדרכתו. "לא כתירוצים, אבל היו לנו עשרה שחקנים שלא היו כשירים והיו חוסרים, רק לאחרונה התגבש הרכב מסוים וזה נראה הרבה יותר טוב, אם כי אנחנו מצפים ליותר".
6 צפייה בגלריה
רוני לוי. יכול להיות מרוצה מהשחקנים שלו
רוני לוי. יכול להיות מרוצה מהשחקנים שלו
רוני לוי. מצפה ליותר
(צילום: ראובן שוורץ)
על העונה הבאה אמר לוי: "השאיפה היא שנהיה גורם משמעותי במאבק האליפות. אני חושב שיש פה שלד מספיק טוב וקהל נפלא ובהחלט אפשר לבנות קבוצה שתעשה עבודה טובה".
המאמן גם התייחס לז'וסוואה, שנמצא בתקופה פחות טובה בשבועות האחרונים וגם במשחק מול מכבי היה שותף ללא מעט פרובוקציות ההדדיות עם שחקני היריבה. "האהבה של ז'וסוואה לכדורגל מדהימה וזה מדביק את כולם. יש לו מזג חם וקבוצות מחפשות אותו ומנסות לחמם אותו לפעמים. הוא שחקן קל מאוד לאימון, הוא מבין טקטיקה, יש לו רצון שהקבוצה תהיה טובה. לפעמים הוא צריך יחס אישי, אבל זה לא משהו חריג מבחינתי".
6 צפייה בגלריה
ג'וזוואה (במרכז). פתח טוב את המשחק
ג'וזוואה (במרכז). פתח טוב את המשחק
ג'וזוואה מול ג'ראלדש. יש לו רצון שהקבוצה תהיה טובה
(צילום: הרצל יוסף)
גורם במועדון הוסיף: "כרגע יש לנו בעיה בחלק הקדמי. אין לנו מספיק שחקני הכרעה, ז'וסוואה בכושר פחות טוב ולמרות שאקולטסה משתדל יותר וגם משתפר, זה עדיין לא מספיק. סינטיהו סלליך במגמת שיפור ושגיב יחזקאל לא מספיק יציב".
במועדון מאמינים שרוני לוי הצליח למצוא את הדרך שלו כדי ליישר את הקבוצה אחרי תקופה שהיתה לא קלה ולא פשוטה. "אנחנו רואים קבוצה שעובדת ועומדת נכון מבחינה טקטית", אמרו במועדון.
באר־שבע תהיה חייבת להשיג תוצאה טובה נגד אשדוד השבוע כדי להישאר רלוונטית בקרב על המקום הרביעי. לאחר מכן מחכים לקבוצה שני משחקי בית מול מכבי פתח־תקווה וקריית־שמונה. "אשדוד התעללה בנו בעונה האחרונה", הודה שחקן בקבוצה. "אם נפסיד להם במשחק הקרוב אז נגמרו התירוצים. זה משחק לא פשוט נגד יריבה קשה, אבל אם נמשיך ביכולת הטובה שלנו אנחנו יכולים לחזור משם עם ניצחון".