לוקאס בורטניק, ראש המערך המדעי והפיזיולוגי של הפועל באר-שבע, התראיין במוצאי שבת לאתר אינטרנט במולדתו פולין, וסיפר בין השאר על תחושותיו לאחר פרוץ המלחמה עם החמאס.
1 צפייה בגלריה
בורטניק. כבר מנוסה במצבי הסלמה
בורטניק. כבר מנוסה במצבי הסלמה
בורטניק. כבר מנוסה במצבי הסלמה
(צילום: דניאל כהן)
בורטניק, שבחר להישאר בארץ ולא לעזוב כמו שבחרו השחקנים הזרים, אמר בין השאר בראיון שהעניק לעיתונאי פיוטר קוזמינסקי מהאתר WP SportoweFakty כי "המצב מתוח ואנחנו לא יודעים איך הכל יסתיים. באר שבע בטוחה למדי, אם כי אזעקות ופיצוצים נשמעו פעמים רבות".
קראו גם:
בורטניק הבהיר באופן חד משמעי כי אם ירגיש שבטחון משפחתו ייפגע ולו במעט - הוא יעזוב את ישראל, לפחות עד שיושג הסכם רגיעה.
ראש המערך הפיזיולוגי בבאר-שבע מודע למציאות ולא רואה הסכם בימים הקרובים. "ישראל בוודאי תגיב בעוצמה ובנחישות לפעולת ההתקפה הזו על אזרחים מן השורה" הוא אמר.
"נראה שלא הייתה הסלמה כזו מאז שנות ה-70", הוסיף בורטניק תוך שהוא מתכוון למלחמת יום כיפור. "עדיין יש הרבה סימני שאלה. למשל, קשה לי להבין איך מחבלים נכנסו לישראל עם צבא כל כך מאורגן ומדינה כל כך מפותחת מבחינה צבאית. היו הרבה פיגועים בשבת בבוקר. היינו צריכים להתחבא בחדר המוגן. בהמשך המצב קצת נרגע, אבל יש חשש רב שמחבלים חדרו לישראל. אף אחד לא יודע כמה מהם יש. זה גורם לדאגה".
בורטניק סיפר בראיון כי הוא פועל על פי ההנחיות, כמו להיות קרוב למקלט ולא לצאת מהבית שלא לצורך.
בהמשך דבריו אמר בורטניק כי הוא משוכנע שלפולין הגיעו דיווחים על הטבח ביישובי עוטף עזה.
"מחבלים פרצו לשם באלימות, עברו מבית לבית, רצחו אנשים כמו חיות", אמר בורטניק.
ראש המערך הפיזיולוגי אמר שהוא מבין את השחקנים הזרים שעזבו את ישראל.
"זו חוויה מאוד לא נעימה", הוא הסביר. "במיוחד עבור שחקנים חדשים שנמצאים כאן כמה שבועות או כמה חודשים. אני כבר קצת מנוסה כי אני בארץ די הרבה זמן".
"אף אחד בישראל לא חושב מתי הכדורגל יחזור", הוסיף בורטניק. "עכשיו כולם מחכים לראות מה תהיה תגובת ישראל. כרגע, כוחות ישראליים מנסים בעיקר לאבטח את המצב בגבול עם רצועת עזה. בנוסף יש את המצב הזה של בני ערובה. תגובת ישראל בוודאי תהיה חזקה ונחרצת. ואני תומך בזה. אני חושב שהיא צריכה להיות תקיפה. כי זו הייתה התקפה על המדינה".
על הימים הקרובים שצפויים אמר בורטניק: "לעת עתה אנו מחכים. אני מוכן לחזרה אפשרית לפולין עם אשתי וילדי. מצד אחד, אנחנו מקווים שהמצב יירגע, אבל מצד שני, נראה שזה לא יהיה כל כך קל וייקח קצת זמן. כולם גם חוששים שארגוני טרור אחרים יצטרפו לסכסוך הזה. מדברים על פיגועים מצפון, מלבנון, כלומר חיזבאללה. גם איראן ברקע. הייתי רוצה שזה יירגע, אבל מצד שני אני יודע שזה לא יהיה קל".